Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 24247
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 07 بهمن 1399 - 19:24 |

معاون رییس صداوسیما در توصیه هایی به مجریان از ویژگی های لری کینگ نوشت

معاون رییس صداوسیما در توصیه هایی به مجریان از ویژگی های لری کینگ نوشت

معاون امور استانهای سازمان صداوسیما به انگیزه درگذشت لری کینگ ـ مجری سرشناس شبکه سی ان ان ـ مطلبی با عنوان «مجریان نگین انگشتری رسانه» را منتشر کرد.

علی دارابی ـ استاد دانشگاه و از مدیران ارشد صداوسیما ـ با اشاره به ویژگی های بارز لری کینگ در مقام مجری تلویزیون، اظهار کرده است، لری کینگ برای مهمان برنامه احترام قائل بود و خودش را محور مصاحبه قرار نمی داد.

دارابی با اشاره به درگذشت این مجری در مطلبی نوشته است: «لری کینگ مجری تلویزیونی شبکه سی ان ان آمریکا در ۸۷ سالگی در اثر کرونا درگذشت. او بیش از شصت سال سابقه مجری گری داشت و بیش از ۳۰ هزار مصاحبه و گفت و گو با افراد سرشناس داخلی و خارجی از جمله نلسون ماندلا، ولادمیر پوتین و محمود احمدی‌نژاد داشت.

مجریان را همواره نگین انگشتری نامیده ام. اعتبار، پرستیژ، اعتماد و سرمایه یک رسانه هستند و صد البته رسانه است که موجبات شهرت و اعتبار را برای آنها فراهم می‌کند و یک ارتباط دوسویه است.»

این مدیر ارشد صداوسیما همچنین معتقد است: «مجریان رسانه باید سواد و دانش بالا تخصص و حرفه‌ای گرایی را در حد عالی اخلاق و ادب را در کمال داشته باشد و از نظر ظاهری و پوشش هم قابل قبول باشد؛ از همه مهمتر از حاشیه‌سازی و مسائل مالی و … به دور باشند.»

معاون امور استان ها سازمان صداوسیما در عین حال معتقد است: «از سوی دیگر این رسانه ها هستند که باید قدر داشته ها و سرمایه های های خود را بدانند. مجریان در خط مقدم قرار دارند و باید مورد حمایت همه جانبه رسانه باشند آزادی عمل قدرت ریسک شجاعت صداقت و صراحت و حریت توأم با رعایت حدود و حریم‌های اخلاقی را رسانه باید برای مجریان خود فراهم کند. این که مجریان نباید دغدغه مالی داشته باشند و در خانه خود قدر و منزلت داشته باشند یک اصل بنیادی است.»

وی با اشاره به ویژگی های بارز لری کینگ در مقام مجری عنوان کرده است: «لری کینگ برای مهمان برنامه احترام قائل بود به دنبال تحقیر او نبود خودش را محور مصاحبه قرار نمی‌داد سوالاتش کوتاه و از مهمان می‌خواست پاسخ سوال را کوتاه صریح و صادقانه جواب دهد. درباره مهمان و موضوع برنامه و مصاحبه با آمادگی لازم شرکت می کرد با این همه سوابق و تجربه اهل فخرفروشی نبود اینها آموزش‌های بزرگی برای مجریان است.»

| منبع خبر : ایسنا
به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.