Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 35707
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 15 مرداد 1401 - 16:14 |

معرفی زنده یاد عالم ربانی حجت السلام احمدی كهكدانی در «زادگاه» رادیوفرهنگ

معرفی زنده یاد عالم ربانی حجت السلام احمدی كهكدانی در «زادگاه» رادیوفرهنگ

برنامه «زادگاه» امروز شنبه ۱۵ مرداد با موضوع معرفی زنده یاد عالم ربانی حجت الاسلام احمدی كهكدانی از رادیو فرهنگ پخش می شود.

برنامه « زادگاه» به بهانه معرفی مفاخر فرهنگی كشورمان در سفری رادیویی شنوندگان را با شهرها و ‌روستاهای كشور آشنا می كند.

در برنامه امروز «زادگاه» شنوندگان رادیو فرهنگ در سفر به استان همدان با روستای كهكدان آشنا شده و گوشه ای از زندگی زنده یاد عالم ربانی حجت الاسلام احمدی كهكدانی رییس انتشارات سمت را‌می شنوند.
حجت الاسلام و المسلمین دكتر احمد احمدی در سال ۱۳۱۲ در روستای كهكدان ملایر به دنیا آمد. او پس از فراگرفتن دروس مقدماتی به حوزه علمیه بروجرد رفت و به مدت ۵ سال دروس دینی را تا اواخر سطح ۲ فراگرفت. سپس به حوزه علمیه قم رفت و دروس تفسیر و فلسفه اسلامی را در سطوح عالی (اسفار و شفا) نزد علامه طباطبائی، درس فقه و اصول را نزد كسانی همچون امام خمینی (ره)، سیدحسین طباطبایی بروجردی، آیات عظام سلطانی، مشكینی، محقق داماد و نجفی مرعشی فرا گرفت و همزمان دكترای فلسفه غرب را از دانشگاه تهران اخذ كرد. احمدی از سال ۱۳۵۲ عضو هیأت علمی دانشگاه تهران بود و فلسفه اسلامی و فلسفه غرب و فلسفه تطبیقی را در مقطع دكتری تدریس كرده است.

وی از سال ۱۳۶۰ به عنوان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت داشت. او بنیان گذار سازمان مطالعه و تدوین كتب علوم انسانی دانشگاه ها (سمت) بود و حدود ۳۳ سال مدیریت این سازمان را بر عهده داشت. وی همچنین از مؤسسان دانشگاه تربیت مدرس و در هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم تهران بود. از جمله آثار او، می توان به كتاب های «بن لایه های شناخت» (تألیف)، «مختارات من نصوص الفلسفه الاسلامیه» (تألیف)، «نقد تفكر فلسفی غرب» (ترجمه)، «تأملات در فلسفه اولی» (ترجمه) و «تأسیس مابعدالطبیعه اخلاق» (ترجمه) اشاره كرد.
استاد فرزانه دكتر احمد احمدی سرانجام پس از عمری تلاش و كوشش بی دریغ علمی و عملی و خدمات بی بدیل ماندگار در ١٩ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ٧ بامداد در بیمارستان امام خمینی تهران بر اثر عارضه قلبی درگذشت.
مستند « زادگاه» را شنبه ، یكشنبه و دوشنبه و چهارشنبه به تهیه كنندگی فریده گودرزی ساعت ۲۰:۴۵ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ بشنوید.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.