Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 41702
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 07 خرداد 1402 - 18:32 |

معرفی «فصل بی‌هراسی» و نمایشنامه «موكت بر» در رادیو فرهنگ

معرفی «فصل بی‌هراسی» و نمایشنامه «موكت بر» در رادیو فرهنگ

رمان « «فصل بی‌هراسی»» و نمایشنامه «موكت بر»در«چاپخانه»یكشنبه ۷خردادماه در برنامه «چاپخانه» رادیو فرهنگ معرفی می‌شوند.

«چاپخانه» برنامه‌ای از گروه كتاب با موضوع معرفی تازه‌های نشر و گفتگو با نویسندگان و مترجمان است كه در برنامه این هفته ضمن گفتگو با نویسندگان این دو كتاب آثارشان معرفی می‌شود.
در بخش نخست برنامه« محمدرسول تبیك» به عنوان كارشناس مجری برنامه با «حسین فاضل» نویسنده رمان «فصل بی‌هراسی»گفتگو می كند‌.
رمان «فصل بی‌هراسی» به قلم محمد حسین فاضل با موضوع انقلاب و پیرامون حوادث تلخ و شیرین ماه آخر ۱۳۵۶؛داستان جوانی است كه به خاطر یك دفترچه پا میان گروه‌های مختلف مبارز قبل از انقلاب می‌گذارد در حالی كه تا به حال از مبارزه فراری بوده است ناخواسته بنا بر وصیت یكی از دوستانش پایش وسط گروه‌های مختلف مبارز باز می‌شود.

فصل بی‌هراسی داستانی است كه در وسط دعواهای گروه‌های مختلف به دنبال حقیقت مبارزه و انقلاب می‌گردد. نویسنده تلاش زیادی كرده است تا راه و بیراه را كشف و بی‌پرده به مخاطب نشان دهد.
در بخش دوم برنامه « مصطفی محمودی»كارشناس مجری برنامه با « مجید كاظم‌زاده مژدهی» نویسنده نمایشنامه «موكت‌بر» گفتگو می كند.
مجید كاظم‌زاده مژدهی نویسنده و كارگردان تئاتر فعالیت خود را از اواخر دهه هفتاد در رشت آغاز كرد. «آواز در مه»، «ملاقات در ساعت ۷»، «چهار نعل به آسمان»، «انتهای آسمان»، «همین نزدیكی‌ها» و «ملاقات در ساعت ۷» تنها بخشی از آثار این هنرمند است كه در طول حضورش در سه دهه فعالیت نمایشی به عنوان نویسنده و كارگردان به اجرای آن‌ها پرداخته است.

نمایش «موكت‌بر» به نویسندگی و كارگردانی این هنرمند تازه‌ترین اثر او در ژانر كمدی درام اجتماعی است كه با برداشتی از زندگی شهید ناصر پیروی اولین شهید مفاسد اقتصادی در بخش جایزه بزرگ صحنه‌ای چهل و یكمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر میزبان علاقه‌مندان به تئاتر بود.

برنامه«چاپخانه» با گویندگی لیدا وحیدی و تهیه كنندگی زهرا نصرالهی، یكشنبه‌ها ساعت ۲۱ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.