Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 41767
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو ایران تاریخ انتشار : 12 خرداد 1402 - 20:52 |

معرفی لباس زنان و مردان بختیاری در «فرهنگ مردم» رادیو

معرفی لباس زنان و مردان بختیاری در «فرهنگ مردم» رادیو

برنامه «فرهنگ مردم» با معرفی آداب و رسوم مناطق مختلف ایران جمعه ها ساعت ۲۱:۳۰ از رادیو ایران پخش می شود.

به گزارش هنرصدا به نقل از شبكه رادیویی ایران، زهرا فقیه میرزایی تهیه كننده برنامه «فرهنگ مردم» بیان كرد: بختیاری ها از مردمان غیور كشورمان هستند كه پوشش خاص خود را حفظ كرده و یكی از اصیل ترین و زیباترین لباس های محلی را دارا هستند، شناخت لباس و پوشش اقوام مختلف در ایران یكی از موضوعات دوست داشتنی است، دانستن نام های جالب كه برای شلوار و پیراهن استفاده می شود و علت استفاده از برخی زیورآلات ریشه در فرهنگ باستانی دارد.

این تهیه كننده رادیویی با اعلام این خبر كه جمعه ۱۲ خرداد در برنامه «فرهنگ مردم» از لباس بختیاری ها خواهیم گفت، افزود: از لچك و جومه زنان تا چوقا و شلوار دبیت مردان هر كدام تعریفی دارد. ولی در تمام لباس مردان و زنان سلیقه و مهارت زیادی در تزئین لباس بكاررفته، منجوق و پولك دوزی لباس های بختیاری گویای این مطلب است.

این تهیه كننده رادیویی در خصوص دیگر بخش های برنامه به هنر گلیچ‌بافی كه از صنایع دستی استان سمنان است و مراسم عروسی در احمد آباد خراسان اشاره كرد.

گفتنی است «فرهنگ مردم» به تهیه كنندگی زهرا فقیه میرزایی، با اجرای شمسی فضل اللهی و محمدمحسن رفیعی، صدا برداری مریم حق‌نظری و به قلم زینب صالح پور و سهیلا خدادادی جمعه‌ها ساعت ۲۱:۳۰ از رادیو ایران پخش می شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.