Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 46575
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 17 دی 1402 - 19:10 |

معرفی «ماهیخوران» و«جای پای زینب» در رادیو فرهنگ

معرفی «ماهیخوران» و«جای پای زینب» در رادیو فرهنگ

كتاب های «ماهی خوران » و« جای پای زینب» »یكشنبه ۱۷ دی در برنامه «چاپخانه» رادیو فرهنگ معرفی می‌شوند.

به گزارش هنرصدا، «چاپخانه» برنامه‌ای از گروه كتاب با موضوع معرفی تازه‌های نشر و گفتگو با نویسندگان و مترجمان است كه در برنامه این هفته ضمن گفتگو با نویسندگان این دو كتاب آثارشان معرفی می‌شود.
در بخش نخست برنامه« «محسن مسعودیان» كارشناس مجری با «محمدتقی كرمی‌قِهی» نویسنده كتاب «جای پای زینب(س)، پدیدارشناسی پیاده‌روی زنان ایرانی در اربعین» از انتشارات «‌پژوهشكده زن و خانواده» گفتگو می كند‌.
نویستده این كتاب پژوهشگر و مدرس جامعه‌شناسی و مطالعات زنان و هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی است ، این اثر نیز حاصل كاری پژوهشی در حوزه اربعین است كه از سوی دانشگاه پیگیری شد. در نخستین سال اجرای این كار قرار شد تا هر یك از اعضای پژوهش تعدادی مصاحبه در مورد اربعین با زائرین انجام دهند كه متاسفانه كامل انجام نشد و سال‌های بعد هم به كرونا رسید و متوقف شد. اما با تداوم پیگیری‌ها، كار را به پایان رسید كه حاصلش كتاب «جای پای زینب(س)» شد.
در بخش دوم برنامه دكتر «حامد صلاحی» با « محمدرضا وحیدزاده» نوبسنده سفرنامه «ماهی‌خوران» از انتشارات «معارف» گفتگو می كند.
«ماهی خوران» تجربه سفر وحیدزاده به جنوب است، البته با كمی تفاوت. وحیدزاده در سفرنامه‌ای كه نوشته سعی كرده چشمانش را باز كند و همه چیز را ببیند. یعنی مقهور اتفاق‌ها و دیدنی‌ها نشده تا نادیده‌ها را نانوشته بگذارد.
نادیده‌هایی كه به چشم دیگران نیامده ولی او بی‌تفاوت از كنارشان رد نشده است. او خنثی روایت نكرده و خواننده مشغول خواندن روایت یك گردشگر از سواحل زیبای جنوب ایران نیست، بلكه باید گفت یك ایرانی كه دلسوز وطنش است با شما سخن می‌گوید.
او هم ساحل سیریك را می‌بیند كه محلی‌ها می‌گویند چنین و چنان است هم فقر و محرومیت بومی‌ها را كه شهروند این كشور هستند.
برنامه « چاپخانه» با گویندگی لیدا وحیدی و تهیه كنندگی زهرا نصرالهی، یكشنبه‌ها ساعت ۲۱ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.