Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 34814
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو ورزش تاریخ انتشار : 19 خرداد 1401 - 12:21 |

معرفی منطقه پرور مرز رویایی جنگل و بیابان در «گردش و ورزش» رادیو  

معرفی منطقه پرور مرز رویایی جنگل و بیابان در «گردش و ورزش» رادیو   

برنامه «گردش و ورزش» شبکه رادیویی ورزش در پایان هفته منطقه حفاظت شده پرور را معرفی می‌کند.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو ورزش؛ برنامه «گردش و ورزش» در این هفته به معرفی جاذبه‌های گردشگری جنگل پرور از مناطق حفاظت شده استان سمنان می‌پردازد. پرور در فاصله ۳۵ کیلومتری شمال مهدیشهر (سنگسر) قرار دارد. این منطقه بخش وسیعی از جنگل‌های ارس و هیرکانی را شامل می‌شود. منطقه حفاظت‌شده پرور که از مکان‌های دیدنی مهدی‌شهر به شمار می‌رود، دارای سه منطقه آب وهوایی: جنگلی، کوهستانی، نیمه کویری (صیدوا) است.
منطقه پرور دارای گونه‌های متنوع گیاهی و جانوری است که در کوهپایه‌های البرز شرقی جای گرفته است. جنگل‌های زیبای اورَس (سرو کوهی)، مراتع سر سبز و جنگل‌های درختان پهن برگ به همراه تنوع بی‌نظیر حیات وحش، سیمای جذابی را به این منطقه بخشیده است. البته پرور تحت تأثیر بادهای گرم و خشک جنوبی هم قرار می‎گیرد.
به جز پرور، روستاهای کلیم، کاورد، تلاجیم، فینسک، ملاده، شلی، هیکو، سرخ‌ده و اوپرت در قسمت کوهستانی منطقه واقع شده‌اند که این خود باعث به وجود آمدن تعارض زیاد مردم با حیات وحش شده است.
پرور شباهت زیادی به پارک ملی گلستان دارد. دشت‌های پست، تپه ماهور، کوه و صخره‌های بلند و جنگل‌های پراکنده و متراکم همگی با هم در یکجا دیده می‌شود.
ارتباط با کارشناس برنامه، کارشناس هواشناسی، گزارش‌های مردمی از مکان‌های دیدنی شهرشان از جمله بخش‌های متنوع برنامه به شمار می‌رود.
برنامه «گردش و ورزش» جمعه ۲۰ خرداد ماه از ساعت ۰۷:۱۰ به تهیه کنندگی فرما غریب نژاد و گویندگی اختر زورقچیان از موج اف ام ردیف ۹۲ مگاهرتز رادیو ورزش پخش می‌شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.