Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 26 شوال 1445
شناسه خبر : 45356
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو ایران تاریخ انتشار : 18 آبان 1402 - 16:38 |

معرفی موسیقیدانان سمنانی در «ایرانآوا» رادیو ایران

معرفی موسیقیدانان سمنانی در «ایرانآوا» رادیو ایران

یكی از برنامه‌های موسیقیایی رادیو ایران «ایرانآوا» است كه به معرفی بزرگان موسیقی و همچنین جدیدترین ترانه‌ها و تصنیف‌های تولید شده در صدا و سیمای مراكز استان‌ها می‌پردازد.

به گزارش هنرصدا به نقل از شبكه رادیویی ایران، سعید مبشری تهیه كننده برنامه «ایرانآوا» بیان كرد: این هفته در برنامه «ایرانآوا» به مناسبت هفته فرهنگی «استان سمنان» كوله بار سفری شنیداری رو به مقصد این دیار فرهنگ پرور بستیم و تحفه های شنیداری و دلنشین برای مخاطبان رادیو ایران به یادگار آوردیم.

وی ادامه داد: استاد «مجید درخشانی» یكی از موسیقیدان های نام آور این خطه است.درخشانی آهنگ‌ساز، تنظیم‌كننده و نوازنده تار و سه‌تار و از شاگردان محمدرضا لطفی بوده است.

«مجید درخشانی» به موسیقی زادگاهش، یعنی موسیقی سنگسر توجه ویژه‌ای دارد. وی آهنگسازی چند اثر موسیقایی به گویش سنگسری را عهده‌دار بوده‌است كه از میان آن‌ها می‌توان به آثاری چون «پیتكو، امام رضا، وارشو، باز بمه ویار، لالایی و … » اشاره كرد.

مبشری تصریح كرد: در برنامه «ایرانآوا» پنج شنبه ۱۸ آبان، ضمن مروری بر زندگی این موسیقیدان ایرانی اثری شنیدنی با آهنگسازی این استاد گرانقدر و با گویش سنگسری تقدیم همراهان رادیو ایران می شود و در بخش آواهای ایرانی از مركز موسیقی سرود مراكز استان ها هدیه هایی از ساخته های هنرمندان استان سمنان و دیگر نقاط ایران پهناور تقدیم می شود.

گفتنی است «ایرانآوا» به تهیه كنندگی سعید مبشری، نویسندگی شهاب شهرزاد، اجرای میثم نیكنام و كارشناسی سید حمید رضا حسینی پنجشنبه ها ساعت ۲۲:۰۰ از رادیو ایران تقدیم همراهان این شبكه می شود

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.