Friday, 17 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 10 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 45031
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو صبا تاریخ انتشار : 30 مهر 1402 - 15:13 |

معرفی موسیقی خیابانی با «مزقونچی» رادیو صبا

معرفی موسیقی خیابانی با «مزقونچی» رادیو صبا

رادیو صبا در برنامه «مزقونچی» به معرفی موسیقی خیابانی و نوازندگان این حرفه می پردازد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو صبا «مزقونچی» عنوان برنامه جدید موسیقی‌محوری است كه از شبكه رادیویی صبا راهی آنتن می‌شود.
این برنامه با هدف معرفی موسیقی خیابانی به گفتگو با نوازندگانی كه در خیابان‌ها موسیقی اجرا می‌كنند، می‌پردازد و این هنرمندان كمترشناخته شده را معرفی می‌كند.
انسیه شمس اللهی تهیه كننده این برنامه گفت: خیابان‌ها و معابر پر تردد شهر در سال‌های اخیر میزبان جوانانی شده است كه به تنهایی یا در قالب گروه‌های كوچك عابران را برای دقایقی هم كه شده مهمان صدای موسیقی خود می كنند؛ اقدامی كه تنها مختص به كشور ایران هم نیست و در بسیاری از كشورها امری پذیرفته شده و رایج است اما در ایران هنوز آنطور كه باید حمایتی از این گروه‌ها صورت نگرفته و گاهی هم به هنرمندان این حرفه توهین هم می شود و این ناشی از عدم شناخت مردم از موسیقی خیابانی و هنرمندان این نوع موسیقی است، ما در برنامه جدید«مزقونچی» تلاش می كنیم این موسیقی را به عنوان یك هنر به مردم معرفی كنیم.
شمس اللهی بیان كرد، «مزقونچی» در قالب مستد از طریق گفتگو با نوازندگان خیابانی به معرفی موسیقی خیابانی و نوازندگان خیابانی می پردازد، در دوره های گذشته به نوازندگان دوره گرد مزقونچی می گفتند، و طبعا منظور افراد از مزقون همون ساز مربوط بوده حال اینكه چه سازی می نوازند فرقی نمی كرده. ما در این برنامه به سراغ كسانی می ردیم كه هر سازی در خیابان می نوازند، البته كسانی كه در موسیقی خیابانی حرفه ای هستند و حرفی برای گفتن دارند، آلبومی ارائه كرده اند و یا افراد شاخص و شناخته شده ای در این حرفه هستند وبا كسانی كه صرفا در خیابان سازی در دست می گیرند و می نوازند كاری نداریم، چون آنها نوازنده خیابانی نیستند و موسیقی هم كه كار می كنند موسیقی خیابانی نیست.
تهیه كننده برنامه درباره بخش های مختلف این برنامه توضیح داد، «مزقونچی» با بخشی های متنوعی به مدت یك ساعت تقدیم مخاطبان می شود، از آنجایی كه این برنامه به صورت مستند تهیه می شود برای تهیه بخشی از برنامه باید در محل اجرای نوازندگان حاضرشویم و بخشی از برنامه شامل نوازندگی این هنرمندان در خیابان است و بعد دریك كافه یا هر جا بی سرو صدا به گفتگو با آنها می پردازیم و با این نوع موسیقی از نگاه نوازندگان آشنا می شویم واز شیرینی ها و سختی های این هنر می پرسیم و می شنویم.
در ادامه شمس اللهی به چالشی كه برای این هنرمندان در نظر گرفته اند اشاره كرد و گفت: از هر یك ازاین هنرمندان می خواهیم كه در استودیو حاضر شوند و شعری را برای آنها تهیه می كنیم و می خواهیم كه برای ما بداهی نوازی داشته باشند كه این از بخش های جالب و شندینی برنامه است.
«مزقونچی» روزهای جمعه ساعت ۱۹ به تهیه كنندگی انسیه شمس اللهی تقدیم مخاطبان می شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.