Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 34501
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 29 اردیبهشت 1401 - 21:16 |

معرفی کتاب «تحقیق درباره سعدی» در «کیمیای کلمات» رادیو فرهنگ

معرفی کتاب «تحقیق درباره سعدی» در «کیمیای کلمات» رادیو فرهنگ

برنامه «کیمیای کلمات» جمعه ۳۰ اردیبهشت با موضوع معرفی و بررسی کتاب “بهار، پنجاه سال بعد: مجموعه بزرگداشت پنجاهمین سالگرد ملک‌الشعرای بهار، سوربن – پاریس” ، از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی،دکتر بهرام پروین گنابادی (پژوهشگر، نویسنده و منتقد ادبی) کارشناس مجری برنامه در این قسمت از کیمیای کلمات، به نقد و بررسی و معرفی بهار، پنجاه سال بعد: مجموعه بزرگداشت پنجاهمین سالگرد ملک‌الشعرای بهار، سوربن – پاریس که علی میرانصاری آن را پدید آورده می‌پردازد.

در این کتاب، مقالاتی درباره جنبه‌های مختلف فکری، سیاسی، اجتماعی و ادبی ملک الشعرای بهار” (۱۲۵۶ – ۱۳۳۰) جمع آوری شده است .این مقالات به مناسبت پنجاهمین سال درگذشت بهار و در کنفرانسی به همین منظور در ۳۱ فروردین و اول اردیبهشت ۱۳۸۰ (۲۰ و ۲۱ آوریل ۲۰۰۱) در دانشگاه سوربن عرضه گردیده است. عناوین مقالات “سرگذشت دیوان بهار/ چهرزاد بهار”، “بهار و روزنامه‌نگاری زمانه او/ ناصرالدین پروین”، “جایگاه بهار در میان شعرای پارسی زبان/ حسین خطیبی”، “مناظره قلمی استاد ملک الشعرای بهار و استاد عباس اقبال آشتیانی/ سید محمد دبیر سیاقی”، “فردوسی و بهار در تبعید/ اولگا دیوید سن”، “نگاهی به تاریخ سیستان/ صادق سجادی”، “بهار و نظم اندرزهای آذرباد مهرسپندان/ شهین سراج”، “بهار و موسیقی/ حبیب شریفی”، “ملاحظات سبک شناسانه بهار در دیوان/ سیروس شمیسا” و “بهار و شاهنامه/ علی میرانصاری” است .
برنامه کیمیای کلمات کاری از گروه کتاب رادیو فرهنگ است که جمعه‌ها ساعت ۱۳:۳۰ به بررسی متون کهن ادب فارسی و پژوهش‌ها و کتاب‌هایی که در زمینه این آثار نگاشته شده، اختصاص دارد.
این برنامه به تهیه کنندگی «فریده گودرزی» برروی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.