Tuesday, 21 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳ - 14 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 38608
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 05 دی 1401 - 11:27 |

معرفی کتاب ‌«دارزن» در رادیو فرهنگ

معرفی کتاب ‌«دارزن» در رادیو فرهنگ

تازه‌ترین برنامه «سیم و زر» رادیو فرهنگ به معرفی کتاب ‌«دارزن» روایت داستانی از زندگی اصغر اقلیدی از روزهای انقلاب تا اسارت به دست حزب کومله اختصاص دارد. این برنامه از ساعت ۱۲:۳۰ دوشنبه ۵ دی ماه پخش می‌شود.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، در برنامه این هفته «سیم و زر» رادیو فرهنگ «امین خرمی» به عنوان کارشناس مجری با « طاهره کوهکن»، نویسنده کتاب «دارزن» با عنوان فرعی زندگینامه داستانی اصغر اقلیدی از روزهای انقلاب تا اسارت به دست حزب کومله برای معرفی اثر گفتگو می‌کند.
«دارزن» روایت داستانی زندگی اصغر اقلیدی است. زندگی که سالِ شصت و دو مانند خط کش، به دو قسمت تقسیم کرد. بخش اول، مربوط می‌شود به حوادث جورواجور سیوند در قبل از انقلاب و تلاش‌های اصغر به همراه پدر و برادرش برای گذران زندگی‌شان در برابر ظلم‌هایی که از طرف مالک و جنگل بانی به‌شان تحمیل می‌شد. بعد هم رفتنش به جبهه و جانبازی و گذراندن دوره تکاوری.
بخش دوم به جبهه شمال غرب مربوط می‌شود. آن شهر‌های کوهستانی و پر پیچ و خم با گروهک‌های کومله و دموکراتی که می‌خواستند سر به تن نظام نباشد. اصغر به همراه ارتش کلاه سبز‌ها، سینه به سینه‌ دشمنان خانگی ایستاد. اما در یکی از مأموریت‌ها به خاطر لو رفتن عملیات، با ته مانده گردان، ناچار به تسلیم شدند.
نفس‌های عمیق و نامنظم بخش دوم از اینجا شروع می‌شود. با در بند افتادنش توسط گروهک کومله و دموکرات، روی دیگری از زندگی، خودش را به او نشان داد. خاطرات این بخش در زندان‌های دوله تو و آلواتان، شکل می‌گیرد.
«دار زن»؛ زندگینامه داستانی اصغر اقلیدی از روز‌های انقلاب تا اسارت در زندان‌های حزب کوموله به قلم طاهره کوهکن در۱۵۶صفحه توسط انتشارات شهیدکاظمی چاپ شده است.
برنامه «سیم و زر» که ویژه نقد کتاب است، با تهیه‌کنندگی فریده گودرزی و اجرای فاطمه اسحاق تبار دوشنبه‌ها ساعت ۱۲:۳۰ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.