Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 11329
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 01 تیر 1398 - 14:04 |

مقالات سعید نفیسی در «کیمیای کلمات» رادیو فرهنگ بررسی می شود

مقالات سعید نفیسی در «کیمیای کلمات» رادیو فرهنگ بررسی می شود

مقالات سعید نفیسی در زمینه زبان و ادب فارسی به اهتمام دکتر رسول دریاگشت شنبه یکم تیر ماه  در برنامه «کیمیای کلمات» رادیو فرهنگ نقد و بررسی می شود.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو فرهنگ ؛ برنامه ” کیمیای کلمات”  امروز شنبه اول تیرماه  با حضور دکتر بهرام پروین گنابادی (پژوهشگر، نویسنده و منتقد ادبی) کارشناس مجری برنامه  به نقدر و بررسی کتاب مقالات سعید نفیسی در زمینه زبان و ادب فارسی به اهتمام دکتر رسول دریاگشت اختصاص دارد.

سعید نفیسی (۱۲۷۴-۱۳۴۵ ه . ش) از بزرگان و دانشمندان معاصر ایران و عرصه‌ی پژوهش وی در زمینه‌های ادبیات، تاریخ و کتاب‌شناسی است و  یکی از پرکارترین دانشمندان هشتاد سال اخیر است و از او حدود یکصد و بیست کتاب و نیز مقالات، رسالات و قطعات ادبی بسیاری به جای مانده است ؛  کتابی که در کیمیای کلمات مورد بررسی قرار گرفته است  مشتمل بر حدود چهل و شش مقاله‌ی سعید نفیسی در زمینه‌ی زبان و ادب فارسی است که در مجلات و روزنامه‌های قدیم به چاپ رسیده است.

برنامه کیمیای کلمات کاری از گروه کتاب رادیو فرهنگ به تهیه کنندگی طاهره جولانی و با اجرای نرگس اصفهانی است که شنبه ها ساعت ۱۷:۳۰  در راوی فرهنگ موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز به بررسی متون کهن ادب فارسی و پژوهش ها و کتاب هایی که در زمینه این آثار نگاشته شده اند، می پردازد  .

هنرصدا/ حامد بهجتی

 

 

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.