Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 2082
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 13 تیر 1395 - 8:39 |

موازنه نابرابر در «دورهمی»/ برتری مهران مدیری بر گروه بازیگران

موازنه نابرابر در «دورهمی»/ برتری مهران مدیری بر گروه بازیگران

برنامه «دورهمی» علی‌رغم حضور بازیگران متعدد در موازنه‌ای نابرابر قرار گرفته و مهران مدیری یک تنه جور برنامه‌ را می‌کشد.

آغاز به کار برنامه تلویزیونی «دورهمی» که شکل جدیدی از برنامه‌سازی در تلویزیون بود، با توجه بسیاری از سوی اهالی رسانه همراه بود. اینکه مهران مدیری قرار است برنامه‌ای تازه را روانه آنتن کند که قبل‌تر از آن به این شکل تجربه نشده بود.

البته حضور محراب قاسمخانی به عنوان کارگردان و البته نویسنده نیز از نکات قابل تأمل دیگر بود که تلویزیون هیچ وقت نتوانست این حضور را بپذیرد و پس از عدم درج نام وی از تیتراژ و فشارهای غیرمستقیمی که به وی وارد شد، باعث شد تا او از این برنامه خداحافظی کند و نام مهران مدیری به عنوان کارگردان در تیتراژ درج شود.

پس از خداحافظی محراب قاسمخانی شکاف میان اعضاء این برنامه بیشتر شد و در پی آن شقایق دهقان بازیگر بخش‌های نمایشی کار هم از گروه خداحافظی کرد تا چند روزی خبر خداحافظی گروه بازیگران بخش‌های نمایشی دورهمی دهان به دهان بچرخد و البته در این میان تنها چند بازیگر جدید به کار اضافه شدند و خیلی تغییری رخ نداد.

اما شاید بتوان گفت تغییر اصلی دورهمی با خداحافظی امیرمهدی ژوله سرپرست نویسندگان برنامه رقم خورد. پیش از این امیر وفایی، سعید هوشیار، الهه زارع‌نژاد، هدی ایزدی، فاطمه راست‌گفتار و زهرا افشار با سرپرستی و نظارت ژوله نگارش دو بخش آیتم‌ها و نمایش را برعهده داشتند که حالا با رفتن ژوله با نظارت مدیری این کار را ادامه می‌دهند.

البته مشخص نیست که کدام یک از این نویسندگان عهده‌دار نگارش بخش‌های نمایشی و کدامیک عهده‌دار نگارش آیتم‌های مدیری را برعهده دارند، اما آنچه روی آنتن مشخص است، برتری بخش های آیتمی بر بخش‌های نمایشی است که البته شاید بخشی از آن به واسطه حضور خود مدیری و نحوه اجرایش باشد.

دورهمی تا اینجای کار نشان داده که در کشف سوژه‌ها موفق عمل کرده و مهران مدیری با اکسان‌گذاری درست توانسته زیر و بم آن را به خوبی ارائه دهد. نکات بسیاری که در زندگی روزمره اطراف افراد را فراگرفته اما بسیاری از ما به آنها بی‌توجهیم.

همان‌طور که گفته شد خلاف قدرت مدیری در پرداخت درست به موضوعات و گفت‌وگوهای موفق با چهره‌ها، بخش‌های نمایشی دورهمی از ضعف‌های بسیار عمده‌ای رنج می‌برد که حتی آمدن بازیگران جدید نیز نتوانست دردی از آن دوا کند و منجر شود تا مهران مدیری همچنان یکه‌تاز دورهمی شبانه تلویزیون باشد.

مهران مدیری

مهران مدیری

 

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.