Tuesday, 23 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 15 شوال 1445
شناسه خبر : 29661
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو صبا تاریخ انتشار : 19 مهر 1400 - 8:43 |

موضوع قدرت طلبی درخانواده در «به وقت زندگی» رادیو

موضوع قدرت طلبی درخانواده در «به وقت زندگی» رادیو

برنامه به وقت زندگی دررادیو صبا روز دوشنبه به موضوع قدرت طلبی درخانواده اختصاص می یابد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو صبا ، در جامعه شخصیت های قدرت طلب فراوانند و همه ما كم و بیش قدرت طلبیم و به طور آگاهانه یا ناآگاهانه، حیله های سلطه جویی را از آغاز تا پایان زندگی مان دنبال می كنیم تا حیات واقعی مان را مخفی نموده و در این فرآیند، خود و همنوعانمان را به سطح اشیا تنزل دهیم تا بتوانیم بر آنها كنترل داشته باشیم.

قدرت در خانواده، مسئول تصمیم گیری و مشخص كردن مسیر زندگی از اختلافات رایج بین افرادخانواده است. جنگ قدرت در خانواده باعث از بین رفتن رابطه سالم و پویا بین آنان می شود.
امروزه تغییرات در نظام فكری افراد باعث شده كه زنان و مردان سهم مساوی تری در تصمیم گیری داشته باشند. اما هنوز هم این مسئله به طور كامل بین زوج ها حل نشده است.

باتوجه به اهمیت این موضوع در خانواده رادیو صبا روز دوشنبه ۱۹ مهر در برنامه خانواده محور “به وقت زندگی ” به موضوع قدرت طلبی در زندگی می پردازد.

دراین برنامه در قالب آتیم های طنز ،گزارش و با تعامل با مخاطبان به این نتیجه می توان رسید كه در مسئله قدرت طلبی در خانواده هیچ یك از الگوهای مردسالاری یا زن سالاری گزینه های خوبی نیستند. هر یك با مشكلات و تبعاتی در ارتباط با جنگ قدرت در خانواده همراه است. اینكه تنها یك نفر مسئول تصمیم گیری در خانواده باشد، باعث بالا گرفتن نارضایتی بین اعضای خانواده می شود.
بهترین حالت آن است كه همه اعضای خانواده، به ویژه زوج، در تصمیمات نقش داشته باشند. هر یك از اعضای خانواده باید حق رای داشته باشد و در مسائلی كه در آن تخصص و مهارت بیشتری دارد از او نظرخواهی شود.
بهترین شیوه رفتاری در خانواده حالتی است كه در آن هیچ كس احساس ناكارآمدی و بی كفایتی ندارد و همه احساس می كنند در مسائل تفاهم دارند.

“به وقت زندگی ” كه هر روز از شنبه تا پنج شنبه به بیان مسائل خانه و خانواده با نگاهی متفاوت می پردازد در هفته جاری به تهیه كنندگی نسیم صباغان ، اجرای آسیه گرجی ،هماهنگی آتوسا برهانی نژاد و گزارشگری لیلا علاقه مند از ساعت ۱۰ صبح همراه مخاطبان می شود .

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.