Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 39189
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 02 بهمن 1401 - 12:05 |

«مکاشفه بهاری یک همسایه واله» و «آساره صبح» به رادیو فرهنگ رسیدند

«مکاشفه بهاری یک همسایه واله» و «آساره صبح» به رادیو فرهنگ رسیدند

دوکتاب «مکاشفه بهاری یک همسایه واله» و «آساره صبح» یکشنبه۲ بهمن ماه در برنامه «چاپخانه» رادیو فرهنگ معرفی می‌شوند.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، «چاپخانه» برنامه‌ای از گروه کتاب با موضوع معرفی تازه‌های نشر و گفتگو با نویسندگان و مترجمان است که در برنامه این هفته ضمن گفتگو با نویسندگان دو اثر «مکاشفه بهاری یک همسایه واله» و

«آساره صبح »آثارشان معرفی می‌شوند. در بخش نخست برنامه «محمدرسول تبیک» به عنوان کارشناس مجری برنامه با محمدعربی نویسنده کتاب «مکاشفه بهاری یک همسایه» گفتگو می‌کند‌. کتاب مکاشفه بهاری یک همسایه واله اثر محمد عربی است که توسط نشرسرای خودنویس منتشر شده است.
مکاشفه امری است دو طرفه. آدمی‌ که می خواهد از آن بالاترها چیزی نشانش دهند باید چیزی از خودش نشان بدهد تا حکما بفهمند اهل دل است و او را هم راه دهند. یوسف هم دوست دارد بیشتر ببیند. از خودش از خدایش و از آدم ها. مکاشفه بهاری داستانی است از همین قرار. طلبه جوانی به همراه مخاطب دنیای خودش را کشف خواهد کرد و به مخاطب اجازه می دهد تا در حرم امام رضا علیه السلام، در صحن یک حوزه قدیمی، در یک جلسه نقد داستان، در کوه سنگی و جاهای دیگر نظاره گر احوالش باشد. در بخش دوم برنامه «صادق وفایی» کارشناس مجری برنامه با«لیلا عبدی» نویسنده رمان «آساره صبح» گفتگو می‌کند. رمان «آساره صبح» نوشته لیلا عبدی توسط نشر آداش منتشر و راهی بازار نشر شده است. این‌کتاب شانزدهمین اثر عبدی است و قصه زندگی دختری از قوم بختیاری و مردم اندیکا را شامل می‌شود.
لیلا عبدی نویسنده این‌ کتاب، تحصیل‌ کرده رشته مدیریت است و از سال‌های اول نوجوانی نویسندگی و شعر را به‌صورت حرفه‌ای دنبال کرده است. او به‌جز رمان‌هایش، دو مجموعه‌شعر هم در کارنامه دارد.
شخصیت اصلی رمان «آساره صبح»‌، دختری جوان به نام آساره است که شخصیتی مرموز در زندگی‌اش وجود دارد و او را از اتفاقی مرموز در گذشته می‌ترساند. به گفته این‌ شخصیت مرموز، مهر عشقی به پیشانی آساره خورده که برایش بدنامی‌ به بار آورده است.
آساره برای کار به منزل دکتر نبوی می‌رود که او هم درگیر گذشته‌ای مرموز با ماه پری خانوم است. دختر آقامحمدخان دردانه تاجرفرشی از محله امیرقیز در تبریز. اتفاقی ساده بین این دو فاجعه‌ای می‌شود که نام آساره را بار دیگر سر زبان‌ها می‌اندازد. در ادامه داستان، تماس‌های شخص مرموز دوباره شروع می‌شود. او دختر یکی از بزرگان بختیاری در اندیکاست و از ترس آبرو و نام پدر مجبور است سکوت کند.

برنامه«چاپخانه» با گویندگی لیدا وحیدی و تهیه کنندگی زهرا نصرالهی، یکشنبه‌ها ساعت ۲۱ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.