Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 5772
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 08 اردیبهشت 1397 - 11:39 |

میکائیل شهرستانی و ساخت ۲۴۰ قسمت سریال بر اساس رمان «هزار و یک شب»

میکائیل شهرستانی و ساخت ۲۴۰ قسمت سریال بر اساس رمان «هزار و یک شب»

سریال «قصه‌های هزارافسان» میکائیل شهرستانی پس از یک سال ساخت همچنان در مرحله تولید است و تاکنون ۱۷۰ قسمت از این مجموعه برای رادیو آماده شده است.

میکاییل شهرستانی

راضیه مومیوند از گویندگان طنز قدیمی «جمعه ایرانی» و از بازیگران مجموعه «قصه‌های هزارافسان» درباره‌ی مراحل ساخت این مجموعه رادیویی که به عنوان یکی از سریال‌های بلند در رادیو از آن یاد می‌شود، اظهار کرد: «قصه‌های هزارافسان» آقای شهرستانی حدود یک سال است که در حال ساخت است. در این سریال نویسندگان مختلفی از جمله سمیرا شکوهی، عباس شادروان و لیدا جداییان در حال نگارش هستند.

او ادامه داد: «قصه‌های هزارافسان» برگرفته از رمان «هزار و یک شب» است که شامل پنج جلد است و نویسندگان ما این قصه را تنظیم می‌کنند.

این بازیگر همچنین با بیان اینکه بازیگران بسیار زیادی در این مجموعه بازی می‌کنند، اظهار کرد: تقریبا کل بازیگران رادیو در این مجموعه حضور دارند. بازیگران مطرحی از جمله مهین نثری، آقای عشقیان، آقای شادروان و جواد پیشگر در این مجموعه حضور دارند. بسیاری از قسمت‌های این مجموعه تیپ‌سازی بود؛ به نوعی که یک بازیگر باید چهار نقش را بازی می‌کرد.

مومیوند یادآور شد: تاکنون ۱۷۰ قسمت از «قصه‌های هزارافسان» آماده شده است و تا مرداد ماه نیز به اتمام می‌رسد. حدود ۷۰ قسمت دیگر نیز باقیمانده که در حال تولید است.

او با اشاره به دشواری تیپ‌هایی که در مجموعه «قصه‌های هزارافسان» اجرا می‌کند، اظهار کرد: من در این مجموعه نقش بوزینه یا گوریل را اجرا می‌کنم. اجرای این کاراکترها بسیار دشوار است اما از میکائیل شهرستانی تشکر می‌کنم که به بازیگران رادیویی این فرصت را داد تا بار دیگر خودشان را نشان دهند و هر چیزی که در اندوخته داشتند را رو کردند. باورم نمی‌شود که یکی از خانم‌های بازیگر صدای مار را دربیاورد و تیپ بگیرد و این برایم بسیار حیرت‌انگیز بود.

مجموعه «قصه‌های هزارافسان» این روزها در حال ساخت است و قرار است از رادیونمایش به روی آنتن برود. این مجموعه به عنوان یکی از سریال‌های بلند رادیو است که ساخت آن از یک سال گذشته آغاز شده و تاکنون ادامه دارد. کارگردانی این مجموعه را میکائیل شهرستانی از هنرمندان باسابقه رادیو بر عهده دارد.

منبع: ایسنا

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.