Tuesday, 7 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 29 شوال 1445
شناسه خبر : 42922
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو صبا تاریخ انتشار : 03 مرداد 1402 - 1:07 |

«نذر دل» رادیو صبا به عشق امام حسین علیه السلام

«نذر دل» رادیو صبا به عشق امام حسین علیه السلام

ویژه برنامه «نذر دل» با محوریت پرداختن به فرهنگ نذری دادن و نذر فرهنگی در ایام محرم همراه شنوندگان می شود.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو صبا، «نذر دل» عنوان یكی از ویژه برنامه های این شبكه رادیویی در ایام محرم است كه با محوریت فرهنگ نذر راهی آنتن می شود.

نذورات در بین مسلمانان در ایام مختلفی وجود دارد كه ماه محرم از ایامی است كه نذری های زیادی در آن ادا می شود؛ آیین نذری دادن به عزاداران امام حسین(ع) سنتی دیرینه و پسندیده در میان اكثر مسلمانان و به خصوص شیعیان دنیاست كه در كشورمان رواج بیشتری دارد و شب و روز تاسوعا و عاشورا به اوج خود می رسد.

مریم خادم پور مجری و سردبیر این برنامه گفت: نذر ابزار عشق عاشقان است به معشوق عشقی كه حاصلش نصیب همگان می شود هر سفره نذری یعنی كه «ای مردم من ازاین خاندان پاسخ گرفتم»

خادم پور درباره ویژه برنامه نذر دل توضیح داد، این برنامه با بخش های مختلف «نذر صبایی‌ها، حسینی‌ها، هنرعاشورا، با كاروان شور و حسین عشق عالم» به موضوع نذر برای امام حسین (ع) به ویژه نذر فرهنگی می پردازد.

از مهمترین بخش های این برنامه «نذرصبایی ها» است كه عوامل برنامه با رویكرد معرفی نذرهای فرهنگی به نیابت از شنوندگان نذری می دهند و یك كار خیر انجام می دهند، از جمله حضور در مقبره شهدا، حضور در خانه سالمندان، انجام امور خیریه، اهدای كتاب صوتی و…. همچنین از مخاطبان صبایی می خواهند تا به عشق امام حسین (ع) یك كار خیر انجام داده و به پویش صبای حسینی بپیوندند.

وی افزود: در آیتم «حسینی ها» با گروه های مختلف جهادی كه به نیت امام حسین(ع) به صورت گروهی كار خیر انجام می دهند، آشنا می شویم، كه ازعشق و ارادتشان به امام حسین (ع) و اهل بیت روایت می كنند.

دربخش «هنرعاشورا» داستان عاشقی هنرمندانی را می شنویم كه به عشق امام حسین (ع) نذرهای مختلفی كرده اند.

خادم پور در ادامه بیان كرد، این ویژه برنامه درآیتم «با كاروان شور» به معرفی و همراهی كاروان های بزرگ عزاداری در كشور می پردازد. و در آیتم «حسین عشق عالم» روایتی از داستان دلدادگی غیر مسلمان ها به سالار شهیدان می شنویم.

ویژه برنامه «نذردل» از هفتم تا سیزدهم محرم هر روز ساعت ۱۷ به تهیه كنندگی امیر اكبری و با اجرای مهبد قناعت پیشه و مریم خادم پور تقدیم شنوندگان می شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.