Saturday, 18 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 11 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 32288
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 02 بهمن 1400 - 11:45 |

«نسیم سحر» به یاد ملک الشعرای بهار در رادیو فرهنگ

«نسیم سحر» به یاد ملک الشعرای بهار در رادیو فرهنگ

برنامه امروز «با کاروان شعر و موسیقی» به پخش و بررسی تصنیف «نسیم سحر» اثر علی اکبر شهنازی با شعر ملک الشعرای بهار اختصاص دارد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، در برنامه «با کاروان شعر و‌ موسیقی» امروز به یاد محمدتقی بهار، قطعه «نسیم سحر» اثری از آثار آهنگسازی علی اکبر شهنازی و شعری از ملک الشعرای بهار پخش و بررسی می‌ شود. محمدتقی بهار شاعر، ادیب، نویسنده، روزنامه‌نگار، تاریخ‌نگار و سیاست‌مدار معاصر کشورمان  بود.
آثار منثور و منظوم بهار متنوع است و انواع شعر سنتی و اشعار به زبان محلی، تصنیف و ترانه، مقاله‌ها و سخنرانی‌های سیاسی و انتقادی، رساله‌های تحقیقی، نمایشنامه، اخوانیات و مکتوبات، تصحیح انتقادی متون، ترجمه‌های متون پهلوی، سبک‌شناسی نظم و نثر، دستور زبان، تاریخ احزاب، مقدمه بر کتاب‌ها و حواشی بر متون به خصوص شاهنامهٔ فردوسی را دربرمی‌گیرد.
تصنیف «نسیم سحری» در ابوعطا اجرا شده و اولین باز در سال ۱۳۰۷ ضبط شده است.
همچنین بازخوانی تصنیف «نسیم سحر» توسط صدیق تعریف در آلبوم «فراق» سیدنورالدین رضوی سروستانی و علیرضا قربانی اجرا شده است‌.
برنامه «با کاروان شعر و موسیقی» را یلدا احتشامی‌ با گویندگی مریم واعظ پور تهیه می‌کند که ساعت ۱۱:۴۵ از رادیو فرهنگ پخش می‌ شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.