Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 12013
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو ایران تاریخ انتشار : 04 مرداد 1398 - 12:40 |
از رادیو ایران بشنوید

نقد مهم‌ترین چالش‌های روز سینمای کشور در «حوض نقره»

نقد مهم‌ترین چالش‌های روز سینمای کشور در «حوض نقره»

«حوض نقره» به عنوان تنها برنامه تخصصی سینمایی رادیو ایران، هر هفته، به مهم‌ترین رخداد‌های سینمای کشور می‌پردازد

به نقل از شبکه رادیویی ایران؛ در این برنامه هر بار ضمن اطلاع‌رسانی خبر‌های روز مربوط به روی پرده و پشت صحنه‌ی سینما، به نقد و آسیب‌شناسی در بخش سیاست گذاری و مدیریت سینمای کشور نیز پرداخته می‌شود.

شهاب شهرزاد؛ کارشناس سینمایی برنامه «حوض نقره» در گفتگو با روابط عمومی رادیو ایران با تأکید بر این موضوع، ورود نظام قضایی و نظارتی را برای برون‌رفت از وضعیت پیچیده سینما ضرورتی انکار ناپذیر و دیرهنگام می‌داند.

موضوعی که بار‌ها در برنامه‌ی «حوض نقره» به تفصیل بررسی شده و حساسیت‌های زیادی را برانگیخته است.

مسائلی همچون پولشویی و پرونده پرابهام فساد مالی در پشت پرده‌ی تولید، مافیای نظام‌یافته نمایش و تقسیم ناعادلانه منابع عمومی از جمله مهم‌ترین موضوعاتی هستند که در برنامه‌ی «حوض نقره» با حضور فیلمسازان و منتقدان، مطرح و آسیب‌شناسی شده است؛ به‌طوری که پس از افشای حقایقی تلخ از پشت‌پرده پول‌های نامشروع و ناسالمی که سر از سینمای ایران و برخی دفاتر فیلم سازی درآورده است، این موضوع در دستور کار کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز قرار گرفت.

به گفته علایی تهیه‌کننده «حوض نقره»، نقد فیلم‌های روی پرده، گفتگو با هنرمندان و متولیان سینمای کشور و معرفی آثار برگزیده سینمای ایران در گونه‌های مختلف، از جمله بخش‌های دیگر برنامه‌ی سینمایی «حوض نقره» است.

در عین حال نظارت زبانی و صیانت از زبان فارسی نیز یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های سازندگان این برنامه در نقد آثار سینمایی به شمار می‌آید.

این هفته، در این برنامه به موضوع صنعت سرگرم سازی در سینما و جایگاه آن در تولیدات سینمایی کشور و همچنین آسیب‌شناسی این مقوله در حوزه‌های تربیتی و اخلاقی پرداخته خواهد شد.

«حوض نقره» هر هفته جمعه‌ها از ساعت ۱۷ تا ۱۸ از رادیو ایران با تهیه کنندگی عبدالله علایی و گویندگی مهرناز فقیهی پخش می‌شود.

شهاب شهرزاد کارشناس این برنامه سینمایی است و نسرین بختیاری؛ خبرنگار و روزنامه‌نگار، هر هفته، مهم‌ترین خبر‌های سینمای ایران را در برنامه مرور می‌کند.

| منبع خبر : خبرگزاری صدا و سیما
به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.