Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 40115
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 22 اسفند 1401 - 14:45 |

نقد و‌‌ بررسی «بی حسی موضعی» در رادیو فرهنگ

نقد و‌‌ بررسی «بی حسی موضعی» در رادیو فرهنگ

فیلمنامه ی فیلم «بی حسی موضعی» در برنامه «بوطیقا» رادیو فرهنگ دوشنبه ۲۲ اسفند ماه نقد و ‌بررسی می‌شود.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، «بوطیقا» عنوان برنامه‌ ای پژوهش محور از رادیو فرهنگ است که این هفته در نقد و بررسی فیلمنامه‌ها به تحلیل فیلمنامه فیلم سینمایی «بی حسی موضعی» اختصاص دارد.
در برنامه این هفته مصطفی محمودی پژوهشگر و‌ منتقد سینما، فیلم نامه «بی حسی موضعی» به نویسندگی «حسین مهکام» محصول سال ۱۳۹۷ را بررسی می‌کند. «بی حسی موضعی» سومین و آخرین فیلم حسین مهکام است که اولین نمایش آن در جشنواره جهانی فجر، با استقبال خوبی روبرو شد. این فیلم که در دوران کرونایی سینمای ایران به روی پرده رفت، باحال و هوای عجیب و لحن متفاوتی که دارد، باوجود کم رونقی گیشه، در صدر جدول فروش قرار داشت. حسین مهکام بعد از سال‌ها نویسندگی در سینمای ایران و ساخت دو فیلم آزادی مشروط و آندرانیک، با بی حسی موضعی فیلمی متفاوت عرضه کرده است و قدم در راه جهانی جدید گذاشته است.

در این برنامه تیزر و بخشهایی از این فیلم نیز پخش می‌شود. قصه بی حسی موضعی از جایی شروع می‌شود که جلال (حبیب رضایی) در اعتراض به ازدواج ناگهانی خواهرش ماری (باران کوثری) و شاهرخ (پارسا پیروزفر) از خانه بیرون می زند. با راننده تاکسی سرخوشی به نام ناصر (حسن معجونی) همراه می‌شود و به سراغ دوست قدیمی‌اش بهمن (سهیل مستجابیان) می‌رود.

برنامه «بوطیقا» ساعت۲۱:۰۰ به مدت ۳۰ دقیقه به تهیه‌کنندگی «مریم قاسمی» روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.