Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 38896
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 19 دی 1401 - 11:23 |

نقد و‌‌ بررسی فیلمنامه «پرویز» در رادیو فرهنگ

نقد و‌‌ بررسی فیلمنامه «پرویز» در رادیو فرهنگ

فیلمنامه ی فیلم «پرویز» در برنامه «بوطیقا» رادیو فرهنگ دوشنبه ۱۹ دی ماه نقد و ‌بررسی می‌شود.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، «بوطیقا» عنوان برنامه‌ ای پژوهش محور از رادیو فرهنگ است که این هفته در نقد و بررسی فیلمنامه‌ها به تحلیل فیلمنامه فیلم سینمایی «پرویز»، اختصاص دارد.
در برنامه این هفته کوروش حسینی، منتقد سینما، فیلم نامه «پرویز» به نویسندگی مجید برزگر و حامد رجبی و بردیا یادگاری را بررسی می‌کند. این فیلم ساختهٔ سال ۱۳۹۱ است و اولین بار در شصتمین دوره جشنواره فیلم سن‌سباستین به نمایش درآمد. فیلم «پرویز»، یکی از بهترین نمونه فیلم‌های بررسی شخصیت است. «مجید برزگر»در دومین تجربه فیلمسازی خود پس از «فصل باران‌های موسمی» در «پرویز» در پی تشریح وضعیت و موقعیت ها و مناسبات فردی و خانوادگی و اجتماعی کاراکترهای فیلم است. پرویز (زنده یاد لوون هفتوان) پیر پسری است که از گذشته او هیچ اطلاعی نداریم و فقط می دانیم که در یک مجتمع مسکونی شهری با پدر (محمود بهروزیان) نه چندان مهربان و دوست داشتنی خود یک زندگی بی هدف، تکراری و ملال آور را می‌گذراند رادیو فرهنگ تیزر و بخشهایی از این فیلم را نیز می‌شنوند.

برنامه «بوطیقا» ساعت۲۱:۰۰ به مدت ۳۰ دقیقه به تهیه‌کنندگی «مریم قاسمی» روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.