Friday, 17 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 10 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 40559
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 21 فروردین 1402 - 21:07 |

نقد و‌‌ بررسی «موقعیت مهدی» در رادیو فرهنگ

نقد و‌‌ بررسی «موقعیت مهدی» در رادیو فرهنگ

فیلمنامه ی فیلم «موقعیت مهدی » در برنامه «بوطیقا» رادیو فرهنگ دوشنبه ۲۱ فروردین ماه نقد و ‌بررسی می‌شود.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، «بوطیقا» عنوان برنامه‌ ای پژوهش  محور از رادیو فرهنگ است که این هفته در نقد و بررسی فیلمنامه‌ها به تحلیل فیلمنامه فیلم سینمایی «موقعیت مهدی » اختصاص دارد.
در برنامه این هفته مصطفی محمودی پژوهشگر و‌ منتقد سینما، فیلم نامه «موقعیت مهدی» به نویسندگی «هادی حجازی فر» محصول سال ۱۴۰۰ را بررسی می‌کند.
موقعیت مهدی فیلمی‌به نویسندگی و کارگردانی‌هادی حجازی‌فر و تهیه‌کنندگی حبیب‌الله والی‌نژاد است که بر اساس بخش‌هایی از زندگی مهدی باکری ساخته شده‌ است.
موقعیت مهدی نخستین‌بار در ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ در چهلمین جشنوارهٔ فیلم فجر و در بخش سودای سیمرغ به نمایش درآمد.این فیلم در این مراسم از ۱۴ نامزدی برندهٔ پنج جایزه از جمله سیمرغ بلورین بهترین فیلم شد.
در این برنامه تیزر و بخشهایی از این فیلم نیز پخش می‌شود.
داستان این فیلم ماجرای مهدی باکری، فرمانده لشکر ۳۱ عاشورا است که از برادر کوچک‌ترش حمید می‌خواهد علی‌رغم مشکلاتی که برایش پیش آمده به منطقه برگردد و در کنار او باشد. حمید می‌پذیرد و همراه می‌شود. حالا بعد از عملیات خیبر، مهدی باید تنها به خانه برگردد، این روایت در شش پرده تصویر شده‌ است.
برنامه «بوطیقا» ساعت۲۱:۰۰ به مدت ۳۰ دقیقه به تهیه‌کنندگی «مریم قاسمی» روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.