Saturday, 18 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 11 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 38976
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 21 دی 1401 - 13:57 |

نقد و‌‌ بررسی کتاب «صور سکوت» در رادیو فرهنگ

نقد و‌‌ بررسی کتاب «صور سکوت» در رادیو فرهنگ

رمان «صور سکوت» نوشته محمد قائم خانی از انتشارات شهرستان ادب که‌ نامزد بخش رمان پانزدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد بوده در برنامه «بوطیقا» رادیو فرهنگ چهارشنبه ۲۱ دی ماه نقد و ‌بررسی می‌شود.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، «بوطیقا» عنوان برنامه‌ ای پژوهش محور از رادیو فرهنگ است که این هفته در نقد و بررسی رمان‌ها به معرفی و تحلیل رمان «صور سکوت» نوشته محمد قائم خانی که رمانی پژوهشی است، می‌پردازد.

در برنامه این هفته محمد رسول تبییک به عنوان کارشناس برنامه «صور سکوت» را معرفی و نقد و بررسی می‌کند. اعتقاد به ظهور منجی در دین یهودیت مسئله‌ای است که محمد قائم خانی در رمان «صور سکوت» به آن پرداخته است‌. راحیل فرزند خانواده‌ای بزرگ و نامدار یهودی است که به دنبال جستجوی مادما و منجی یهود به حجاز سفر می‌کند. چرا که خبر ظهور منجی را در حجاز شنیده است. اما او زمانی به حجاز می‌رسد که پیامبر(ص) رحلت کرده است و حالا راحیل با مطلع شدن از جنگ‌ها و رفتار پیامبر با یهودیان مکه به شک می‌افتد که آیا پیامبر همان منجی یهود است و یا فقط ادعای پیامبری دارد و اگر واقعا او همون منجی است چرا چنین رفتاری با یهودیان داشته و یا اینکه چرا بزرگان کنشت در برابر ظهور او سکوت کردند تا اینکه….

برنامه «بوطیقا» ساعت۲۱:۰۰ به مدت ۳۰ دقیقه به تهیه کنندگی محسن حکیم معانی از گروه کتاب روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

گفتنی است، صور سکوت، خبر از نویسنده‌ای اهل تحقیق، تأمل و تعمق می‌دهد که دغدغه‌ دین و دینداری و کنکاش در اعتقادات دارد. صور سکوت شاید به خاطر فرم و زبانش کتاب راحت‌خوانی نباشد؛ ولی بی‌شک خواننده‌اش را پریشان و او را وادار به فکر خواهد کرد. این اثر در بهار ۱۴۰۰ از سوی انتشارات شهرستان ادب در ۴۴۰ صفحه و با طرح جلدی زیبا وارد بازار کتاب شد.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.