Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 44689
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو آوا, رادیو پیام, رادیو تهران, رادیو سلامت, رادیو ورزش تاریخ انتشار : 17 مهر 1402 - 14:24 |

نقش رادیو در سلامت و بهداشت روان

نقش رادیو در سلامت و بهداشت روان

امروزه هر یک از ما براساس ويژگي هاي رواني خود در مواجهه با چالش ها و مشکلات روزمره، با آنها برخورد مي کنيم، نقش رسانه بویژه رادیو در سلامت و بهداشت روان چگونه است.شبکه های مختلف رادیویی چه به مناسبت روز جهانی بهداشت روان و چه به صورت مستمر برنامه های را با هدف ارتقا و تقویت سلامت روان مخاطبان روانه آنتن می کنند.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو تهران؛ سازمان جهانی بهداشت روز دهم اکتبر هر سال میلادی را به عنوان روز جهانی بهداشت روان نامگذاری کرده است. به همین مناسبت به برنامه های رادیو که در تامین بهداشت روان نقش دارند، پرداخته می شود.

رادیو سلامت و موسیقی درمانی

یکی از سرمایه های اجتماعی هر جامعه ای خانواده است و این خانواده که سلامت روان یک جامعه بزرگ تر را پوشش می دهد. در برنامه «نیمه دیگر من »به بررسی علل و عوامل تجرد و زندگی افراد به هر دلیلی که ازدواج نکرده اند می پردازد. مشکلات روحی ناشی از تجرد، تنهایی و آسیب های اجتماعی که زندگی افراد را تهدید می کند  از مضامین این برنامه است که چهارشنبه ها ساعت ۱۴:۲۰  روی آنتن شبکه سلامت می رود .

برنامه«مثبت ۱۲» شبکه رادیویی سلامت با هدف فرزند پروری و آموزش مهارت های زندگی به نوجوانان از طریق والدین طراحی شده است . در برخی از برنامه ها کتاب ها و بازی های متناسب با این دوره سنی توسط کارشناسان معرفی می شود . این برنامه که از گروه روان شبکه سلامت دوشنبه ها ساعت ۱۶:۳۰ تقدیم مخاطبان می شود.

برنامه «کودک من » نیز کاری از گروه روان شبکه سلامت که چهارشنبه ها ساعت ۱۶:۳۰ با هدف فرزند پروری و آموزش مهارت های زندگی، با پرسش و پاسخ کارشناسان موضوع اصلی برنامه را به چالش می کشد. سعی می شود تا سبک زندگی در راستای فرزند پروری از تولد تا نوجوانی با رویکرد سلامت روان دنبال شود.

برنامه «نغمه صحت » رادیو سلامت با رویکرد موسیقی درمانی در دنیای پرتلاطم امروزی قابلیت بالایی را برای آرامش تخلیه تنش های روانی جامعه  دارد. این برنامه پنج شنبه ها ساعت ۲۲:۱۰ دقیقه و تکرار این برنامه در همین  همین ساعت جمعه ها پخش می شود.

برنامه «با هم حرف بزنیم »شنبه تا سه شنبه کاری از گروه روان شبکه سلامت با محوریت ویژگی انسان متعادل می پردازد . این برنامه به جای ذهنیت منفی یا برچسب گذاری ابتدا به موضوعات مصداقی که افراد در زندگی روزانه خود دارند و یا با آن روبرو می شوند می پردازد و در کنار آن مشکلات رفتاری را بررسی می کند و با ارائه راهکار مناسب جهت رسیدن به نقطه تعادل همراهان خود را راهنمایی می کند،  این برنامه ساعت ۱۴:۰۵ به صورت زنده از رادیو سلامت پخش می شود.

تهران ما سلامت از رادیو تهران

برنامه «تهران ما سلامت » کاری از گروه دانش و اقتصاد رادیو تهران که با رویکرد اطلاع رسانی و آگاهی بخشی و با هدف کمک به ارتقاء سلامت مردم روی آنتن می رود. این برنامه تا ۱۹ مهر ماه ویژه هفته بهداشت روان تدارک دیده شده است که عنصر اصلي آن در بهداشت رواني پيشگيري است و به همین مناسبت؛ انسان سالم و خانواده سالم به دور از تنش های روزمره را  هدف قرار داده است.

مجله رادیویی«تهران ما سلامت» با ترویج فرهنگ پیشگیری بهتر از درمان است، آگاهی های لازم برای پیشگیری از بیماری های عمده غیرواگیر شایع ارائه می کند. مضامین این روزهای برنامه درباره سلامت فکر و قدرت سازگاري فرد با محيط و اطرافيان است، چگونگی رویارویی با مشکلات روزمره زندگی و شاد زیستن را آموزش می دهد، آسایش ذهنی، احساس خودتوانمندی، تقویت نقاط مثبت و پذیرش ضعف ها و تلاش برای اصلاح آن ها و… از جمله مواردی که در این برنامه به آنها پرداخته خواهد شد.

برنامه سلامت محور تهران ما سلامت رادیو تهران را روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰:۳۰ روی موج اف ام ردیف ۹۴ مگاهرتز بشنوید.

رادیو ورزش و «نسخه ورزشی»

«نسخه ورزشی» به مثابه یک کلینیک ورزشی سعی می کند تا برای بیماری های مختلف یک نسخه ورزشی ارائه دهد. این برنامه توسط یک مجری اداره شده و شنوندگان با ارسال پیامک و تلفن سوالات پزشکی خود را می پرسند و کارشناس برنامه پاسخ را به صورت یک نسخه ورزشی ارائه می دهد. گزارشگر برنامه هم به سراغ ورزشکاران و سایر اقشار جامعه رفته و سوالات مبتلا به آنان را از کارشناس برنامه جویا می شود. نسخه ورزشی این روزها با توجه به سلامت روان پیچیده می شود.

رادیو پیام و آوا و «پیام همزیستی»

« پیام همزیستی » رادیو پیام با موضوع مهارت های زندگی توجه ویژه ای به سلامت روح و روان مخاطبان دارد که به مدت ۲ دقیقه به صورت روتین ، روزی ۲ بار پخش می شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.