Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 2582
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 09 مهر 1395 - 8:17 |

نمایش های رادیویی ویژه محرم اعلام شد

نمایش های رادیویی ویژه محرم اعلام شد

اداره کل ھنرھای نمایش رادیو نمایش های رادیویی متعددی را به ویژه ایام ماه محرم تدارک دیده است.

اداره کل ھنرھای نمایش رادیو برای ایام محرم، نمایش ھای رادیویی با موضوعات زندگی یاران امام حسین (ع)، واقعه عاشورا و تعزیه آماده کرده که از رادیو نمایش و سایر شبکه ھای مختلف رادیویی روی آنتن رادیو نمایش می رود.

نمایش رادیویی «شب های تردید، روزهای تاریک» به نویسندگی مرضیه رشیدبیگی، درباره ماجرای پیوستن یاران امام حسین (ع) به سپاه ایشان به دور از چشم ماموران کوفه است. در این نمایش عباس توفیقی، صفا آقاجانی، محسن بهرامی، امیر منوچهری، فریبا طاهری، رویا فلاحی و صدیقه کیانفر به ایفای نقش می پردازند. «شب های تردید، روزهای تاریک» به کارگردانی جواد پیشگر، تهیه کنندگی شهلا نیساری، صدابرداری علی حاجی نوروزی و افکت نرگس موسی پور از ۱۴ مهرماه، ساعت ۷:۱۵ روی آنتن رادیو نمایش می رود.

«مخمصه» به کارگردانی حمید منوچهری، ماجرای متحول شدن یک دزد را در ماه محرم روایت می کند. این نمایش به نویسندگی مریم فتحی و با هنرمندی امیر منوچهری، نورالدین جوادیان، مسعود زنوزی راد، علی اصغر دریایی، رحمان باقریان، فریدون محرابی، اکبر ملایی، نازنین مهیمنی، مجید سهرابی، حمید هدایتی، محمد آقامحمدی و محمد یگانه از ۱۲ مهرماه، ساعت ۹:۴۵ از رادیو نمایش پخش می شود.

«کاروان زیارتی» به کارگردانی صدرالدین شجره و نویسندگی رعنا طهماسبی، ماجرای همراه شدن آدمی خلافکار با یک کاروان در ماه محرم و پشیمانی او در این مرحله از زندگی است.

این نمایش با هنرمندی بازیگران اداره کل هنرهای نمایشی رادیو از ۱۴ مهرماه ساعت ۱۶ روی آنتن رادیو نمایش می رود.

«پیرغلامان تعزیه» به کارگردانی جواد پیشگر ماجرای فرزند یکی از تعزیه خوانان قدیمی است که با یاد پدر در گذشته اش در محله شان، دوباره تعزیه بر پا می کند.

این نمایش رادیویی با هنرمندی مهدی نمینی مقدم، رامین پورایمان، محمد آقامحمدی، فریبا متخصص، علی میلانی، مهرداد عشقیان و سلمان خطی از ۱۶ مهرماه، ساعت ۱۲:۴۵ با شما همراه می شود.

محمود احمدی تهیه کننده، علی حاجی نوروزی صدابردار و نرگس موسی‌پور افکتور این نمایش رادیویی هستند.

«گوهر جاویدان» به نویسندگی و تنظیم رادیویی شیدا اصغری، داستان زندگی یک دختر مسیحی است که با دیدن تابلوی استاد فرشچیان به زندگی امام حسین (ع) علاقمند می‌شود و شروع به تحقیق درباره زندگی ایشان می کند.

در این نمایش رادیویی، علی زرینی، نازنین مهیمنی، مینو جبارزاده، علی اصغر دریایی، مونا صفی، سینا نیکوکار و تعداد زیادی از بازیگران اداره کل هنرهای نمایشی رادیو به ایفای نقش پرداخته‌اند و مجید حمزه کارگردانی آن را بر عهده دارد.

این نمایش به تهیه‌کنندگی محمدمهاجر، صدابرداری علی حاجی نوروزی و افکت نرگس موسی پور از ۲۱ مهرماه ساعت ۱۲:۴۵ دقیقه شنیده می شود. نمایش «امام دلیر» نوشته محمد حامد اسماعیل پور به فرازی از زندگی امام سجاد (ع) همزمان با واقعه حره می پردازد.

در این نمایش هنرمندانی چون باقر کریم پور، فریبا متخصص، مهدی نمینی مقدم، مهدی طهماسبی، مجید حمزه، احمد لشینی، ماندانا محسنی و امیر فرحان نیا به ایفای نقش پرداخته اند.

«امام دلیر» به تهیه کنندگی شهلا نیساری، کارگردانی مینو جبارزاده، صدابرداری حیدر صفدری و افکت نرگس موسی پور از ۲۳ مهرماه، ساعت ۶:۳۰ روی آنتن رادیو نمایش می رود.

سایر نمایش های رادیویی این شبکه همزمان با فرا رسیدن ماه محرم در ساعات مختلف روی آنتن رادیو نمایش خواهند رفت.

شبکه های رادیویی ایران ساعت ۲۲:۳۰ با پخش نمایش «قلندر» به کارگردانی ندا هنگامی، تهران ساعت ۱:۳۰ بامداد با نمایش «مردی که از اسب افتاد» به کارگردانی  مجید حمزه، فرهنگ ساعت ۱۳ با نمایش «بیشه روباه»، ورزش ساعت ۱۳ با نمایش «خاک من بوی محشر می دهد»، جوان ساعت ۲۳:۳۰ با نمایش «کاروان زیارتی» به کارگردانی صدرالدین شجره و سلامت ساعت ۲۱:۳۰ با پخش نمایش های تک قسمتی به استقبال ماه محرم می روند.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.