Saturday, 18 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 11 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 45625
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 30 آبان 1402 - 23:28 |

نویسنده طنز «صبح جمعه با شما» در گذشت

نویسنده طنز «صبح جمعه با شما» در گذشت

حسین هاشمی، نویسنده پیشكسوت طنز رادیو، سه شنبه۳۰ آبان، بر اثر بیماری دارفانی را وداع گفت.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی معاونت صدا؛ استاد حسین هاشمی، نویسنده پیشكسوت عرصه طنز در مطبوعات و رسانه ملی به دیدار حق شتافت.

سعید توكل، تهیه كننده اسبق برنامه «صبح جمعه با شما»رادیو ایران گفت :حسین هاشمی از هفته نامه قدیمی و اثرگذار “توفیق” فعالیت طنزپردازی را آغاز كرد و خیلی زود در حلقه نامداران و بزرگان محفل توفیق جای گرفت. او در كنار استادانی چون محمد پورثانی، محمد حاجی حسینی، حسامی محولاتی، محمد خرمشاهی، حسین مدنی. و… جایگاه ویژه ای یافت و در ستون معروف “انگولك به جراید” با تخلص “لبوتنوری” اخبار داغ روز را به طنز می نوشت.

وی با اشاره به آشنایی اش با مرحوم هاشمی افزود:آشنایی حرفه ای ما در رادیو با مرحوم هاشمی به سالهای نخست ساخت وتولید برنامه خاطره ساز صبح جمعه باشما برمی گردد، زمانی كه تعدادی از طنزنگاران موسسه گل آقا جهت همكاری دعوت به عمل آمد، هاشمی كه از آغاز بكار مجله«گل آقا »در جرگه نویسندگان وسوژه پردازان قرارداشت به برنامه ما پیوست و با نگاه تیزبین به مسایل مبتلابه اجتماع و نوشته های شیرین و طنز انتقادی خاص خودشان به هرچه محبوب تر شدن برنامه كمك شایانی كرد.
به گفته وی؛روحیه مثبت و خستگی ناپذیر مرحوم حسین هاشمی به همراه حسن خلقی كه همواره زبانزد جمع اهل قلم بود از نكات بارز و فراموش نشدنی این یار دیرین و دوست داشتنیی رسانه ملی صداست. روحش شاد كه عمری مردم را شاد می كرد.

شوخی با خبر
ساجد قدوسیان، تهیه كننده و كارگردان برنامه «صبح جمعه با شما»رادیو ایران درباره استاد هاشمی گفت:حسین هاشمی طنز پرداز و از نویسندگان صاحب سبك این برنامه بود كه تا همین سال های اخیر با خود من هم كار می كرد، غیر از این چند سال اخیر كه درگیر بیماری شده بود، كمتر كار می كرد. مرحوم بیشتر به دلیل تجویز پزشك در شمال كشور بود.

قدوسیان «شوخی با خبر« را یكی از ویژگی های سبك نوشتن این مرحوم دانست و افزود:یك خبری را طرح می كردیم و شوخی آن را حسین هاشمی می نوشت و بازیگران صبح جمعه با شما آن را اجرا می كردند. خدا بیامرز هاشمی آدم خوش مشرب و پای كار بود. یكی از علاقه مندی های او این بود كه می آمد سر ضبط برنامه و با بچه های قدیمی صبح جمعه با شما گپ و گفت می كرد. او كاملا به فضای برنامه آشنا بود و ما را خیلی كمك می كرد.

قدوسیان ادامه داد: سال گذشته كه رادیو ایران از پیشكسوتان تقدیر كرد، از حسین هاشمی هم تقدیر شد، چقدر هم اتفاق خوش آیندی بود كه بسیار هم خوشحال شد و استقبال كرد.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.