Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 35849
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو صبا تاریخ انتشار : 23 مرداد 1401 - 14:41 |

نکات مهم فرزندخواندگی كودكان در «رادیو صبا»

نکات مهم فرزندخواندگی كودكان در «رادیو صبا»

رادیو صبا در برنامه خانواده محور به وقت زندگی با نگاهی متفاوت به موضوع سرپرستی كودگان بی سرپرست می پردزاد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو صبا، برنامه «به وقت زندگی» هر روز در قالب روایت خاطرات خانوادگی و اجرای نمایش به موضوعات خانه و خانواده در فصل تابستان می پردازد.
این برنامه روز دوشنبه ۲۴ مرداد با نگاهی متفاوت به موضوع سرپرستی كودگان بی سرپرست می پردزاد و در قالب اجرای نمایش نكاتی درباره فرزندخواندگی كودكان بی سرپرست به شنوندگان ارائه می كند.

یكی از اهداف ازدواج برای بسیاری از زوجین، فرزندآوری است؛ اما در بعضی مواقع اتفاق می‌افتد كه به هر دلیلی امكان داشتن فرزند برای آن‌ها وجود ندارد، در این حالت بعضی از این زن و شوهرها تصمیم می‌گیرند كه كودك غریبه‌ای را به عنوان فرزند خوانده خود بپذیرند.
قبول كردن یك كودك به عنوان فرزند خوانده، تصمیمی است كه به درازای عمر تداوم خواهد داشت، خانواده هایی كه چنین اقدامی انجام می دهند، معمولاً نیازمند حمایت های مضاعف هستند، كودكان فرزندخوانده دارای شرایط متفاوتی نسبت به دیگر كودكان هستند و از این رو خانواده ها باید انتظار داشته باشند كه با چالش های خاصی روبرو شوند. این خانواده ها باید در مورد نحوه و سطح انطباق كودك با شرایط جدید، مسائل مرتبط با دلبستگی و شكل گیری ارتباط در كودك، زمان اطلاع دادن به كودك در مورد مسئله فرزندخواندگی و در صورت امكان والدین اصلی كودك، سطوح رشدی و تحولی خاص و چالش های آن در این دسته از كودكان اطلاعات قابل قبولی داشته باشند تا بتوانند در این مسیر به خوبی عمل كنند.

برنامه «به وقت زندگی» هر روز از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۰ صبح به تهیه كنندگی آزاده شاهرخ مهر واجرای سمانه مبلغ حسینی و بازیگری آسیه گرجی امیر عضد تقدیم مخاطبان می شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.