Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 25 شوال 1445
شناسه خبر : 22148
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 11 آبان 1399 - 18:46 |

نگاهی به اثرگذاری زبان عربی در تاریخ ادبیات ایران در رادیو فرهنگ

نگاهی به اثرگذاری زبان عربی در تاریخ ادبیات ایران در رادیو فرهنگ

برنامه «هزاره ادب پارسی» با هدف معرفی مشاهیر ادب فارسی با گویندگی بهروز رضوی امروز با بررسی اثرگذاری زبان عربی در تاریخ ادبیات کشورمان از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

«هزاره ادب پارسی» نام برنامه ای ۱۰۰۰ قسمتی است که پخش آن از چهارم آبان ماه، ساعت ۲۳، از رادیو فرهنگ آغاز شده و هر هفته ـ از شنبه تا چهارشنبه ـ روی آنتن این شبکه رادیویی می رود تا علاقه مندان را با فراز و نشیب های ادبیات فارسی از آغاز تا امروز آشنا کند.
این برنامه امروز یکشنبه ۱۱ آبان ماه در ششمین قسمت به بررسی جایگاه زبان عربی در تاریخ ادبیات ایران می پردازد
نگارش و تنظیم رادیویی مطالب این برنامه را محمدباقر رضایی از نویسندگان پیشکسوت رادیو به عهده دارد.آنچه در برنامه «هزاره ادب پارسی» مرور می شود، به طور کلی بر مبنای کتاب ارزشمند «تاریخ ادبیات در ایران» اثر شادروان دکتر ذبیح الله صفا و کتاب های شادروان یحیی آرین پور (از صبا تا نیما و از نیما تا روزگار ما) خواهد بود.

حسینی باغسنگانی تهیه کننده این برنامه اعلام کرده است که نسخه های صوتی این برنامه، که همراه با گفتارهای آرشیوی استادان و ادیبان شرکت کننده در برنامه های رادیویی دوران های مختلف است، پس از پخش از رادیو فرهنگ، در سطحی وسیع، در اختیار عموم و بخصوص دانشجویان و به ویژه فارسی زبانان خارج از کشور قرار می گیرد.

برنامه «هزاره ادب پارسی» در گروه ادب و هنر رادیو فرهنگ به مدیریت مرتضی صداقتگو، تولید و پس از پخش، در سایت این شبکه رادیویی و اپلیکیشن ایرانصدا بارگذاری می شود تا برای عموم مخاطبان، قابل دسترسی باشد.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.