Tuesday, 7 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 29 شوال 1445
شناسه خبر : 13096
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 17 شهریور 1398 - 10:29 |

نگاهی به اجرای نمایش های آیینی در «جادوی صحنه» رادیو فرهنگ

نگاهی به اجرای نمایش های آیینی در «جادوی صحنه» رادیو فرهنگ

اجرای نمایش های دینی و آیینی موضوعی است که در گفتگو با محمود فرهنگ رییس تاتر دینی اداره کل هنرهای نمایشی و نویسنده و کارگردان در برنامه جادوی صحنه یکشنبه ۱۷ شهریورماه بررسی می شود.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو فرهنگ ؛ برنامه «جادوی صحنه» با توجه به اینکه اجرای نمایش‌های دینی با توجه به تنیده شدن مذهب در تاروپود زندگی انسان‌ها از ارزش خاصی برخوردار است و در این ایام شاهد اجراهای بسیاری ازجمله تاتر تا تعزیه هستیم یکشنبه ۱۷ شهریورماه به این موضوع اختصاص یافته است .

اغلب پدیده‌های نمایشی در دنیا از دل آیین‌ها بیرون آمدند و مستقل شدند؛ از جمله هنر شبیه‌خوانی؛ شبیه‌خوانی هم یک آیین نمایشی و هم نمایشی آیینی است که روند شکل‌گیری آن از دل دسته‌های عزاداری روز عاشورا آرام‌آرام شکل گرفت برهمین اساس  علی جعفری به عنوان کارشناس مجری با  محمود فرهنگ  رییس تاتر دینی اداره کل هنرهای نمایشی و نویسنده و کارگردان نمایش مذهبی «خورشید کاروان» گفتگو می کند.

در این برنامه محمدعلی مومنی اخبار ویژه دنیای هنر را بیان کرده  و در بخشی اصطلاحات سینمایی بازگو می شود.

برنامه «جادوی صحنه» کاری از گروه ادب و هنر رادیو فرهنگ، به تهیه‌کنندگی پرویز جمالی، اجرا‌کارشناسی علی جعفری و گویندگی راضیه کردگاهد، یکشنبه ساعت ۱۵:۴۵ تا۱۶:۳۰ پخش می‌شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.