Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 37475
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو اقتصاد تاریخ انتشار : 15 آبان 1401 - 11:28 |

نگاهی به ظرفیت های کشورهای همسایه در رادیو اقتصاد

نگاهی به ظرفیت های کشورهای همسایه در رادیو اقتصاد

برنامه “یک نکته یک استاد” یکشنبه ۱۵ آبان ماه نگاهی به ظرفیت های کشورهای همسایه خواهد داشت.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، جمهوری اسلامی ایران در مجموع با ۱۵ کشور دارای مرزهای خاکی و آبی است و به عبارت دیگر این کشورها همسایه ما به شمار روند. هفت کشور پاکستان، افغانستان، ترکیه، عراق، ارمنستان، آذربایجان و ترکمنستان با جمهوری اسلامی ایران مرز خاکی دارند. همچنین کویت، قطر، امارات متحده عربی، بحرین، عمان، عربستان، روسیه و قزاقستان هشت کشوری هستند که از طریق خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر با کشورمان همسایه به شمار می‌روند.

همانطور که ملاحظه می‌شود در میان ۱۵ کشور فوق دو کشور روسیه و ترکیه از نظر سطح رفاه، امکانات سرزمینی و منابع مالی یا توانایی‌های صنعتی و اقتصادی وضعیتی فراتر از سطح منطقه را دارند یا در تامین نیازهای داخلی خود تاحدودی خودکفا هستند. دیگر کشورها هر یک به نوعی به منابع اولیه یا تولیدات دیگر کشورها محتاج و مجبور هستند نیازهای خود را از طریق واردات تامین کنند.کارشناسان در این برنامه راجع به ظرفیت های کشورهای همسایه مطالبی را بیان می‌کنند.

“یک نکته یک استاد” کاری از گروه کشاورزی به تهیه کنندگی پریا جمالیان روزهای یکشنبه و سه شنبه ساعت ۱۲:۵۰ به روی آنتن رادیو اقتصاد می رود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.