Wednesday, 8 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 1 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 43009
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 07 مرداد 1402 - 13:57 |

نگاهی به لهوف ابن طاووس در رادیو فرهنگ

نگاهی به لهوف ابن طاووس در رادیو فرهنگ

برنامه «فتح خون» امروز شنبه ۷ مردادماه به معرفی لهوف ابن طاووس اختصاص دارد و یكی از شخصیت های تاثیرگذار در واقعه كربلا معرفی می شود.

به گزارش هنرصدا، یازدهمین روز از ماه محرم، روز حركت كاروان از كربلا و مصائب شام غریبان است در این‌ روز در برنامه فتح خون كتاب لُهوف نوشته سیدابن طاووس معرفی می شود.
كتاب لُهوف كه مَلهوف علی قَتلی الطُفوف هم گفته شده یكی از منابع مهم و كهن واقعهٔ عاشورا و تاریخ زندگانی امام حسین علیه السلام نوشته ابوالقاسم رضی الدین علی بن موسی معروف به سید بن طاووس به زبان عربی است.در ادامه در بخش «سر دلبران » نظر آیت الله بهجت(ره) درباره امام حسین(ع) پخش می شود و بخش« ستاره های زمین» به بررسی جنبه های شخصیتی حضرت زینب(س) در كربلا اختصاص دارد. همچنین دریاره « عائذ ابن مَجمَع » در بخش «هم پای خورشید» مطالبی بیان می شود.فتح خون مجموعه برنامه ای ست كه به مناسبت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان در گروه تاریخ و اندیشه شبكه رادیویی فرهنگ توسط فاطمه محمدیان فر تهیه شده است.این برنامه را در ایام محرم هرروز ساعت۱۴:۰۰ به مدت ۳۰ دقیقه روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ بشنوید.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.