Tuesday, 7 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 29 شوال 1445
شناسه خبر : 32964
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 10 اسفند 1400 - 15:19 |

نگاهی به «ماجرای نیمروز ۲» در «بوطیقا» رادیو فرهنگ

نگاهی به «ماجرای نیمروز ۲» در «بوطیقا» رادیو فرهنگ

داستان فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز ۲ (رد خون)» در برنامه «بوطیقا» سه شنبه ۱۰ اسفند ماه نقد و بررسی می‌شود.

«بوطیقا» عنوان برنامه‌ ای پژوهش محور از رادیو فرهنگ است که این هفته در نقد و بررسی فیلمنامه ها به فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز ۲» اختصاص دارد.
در این برنامه نیز «مصطفی محمودی»؛ منتقد سینما، فیلم «ماجرای نیمروز ۲(رد خون)» به کارگردانی محمدحسین مهدویان، تهیه‌کنندگی سید محمود رضوی و نویسندگی حسین تراب نژاد و ابراهیم امینی را که محصول سال ۱۳۹۷ است نقد و بررسی می کند.
این فیلم، در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر رونمایی شد و با نامزدی در ۱۲ رشته این جشنواره، توانست ۳ سیمرغ بلورین به دست آورد.
روایت کلی فیلم رد خون، پیرامون اتفاقات بعد از پایان جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۶۷ و عملیات مرصاد است. نیروهای امنیتی ایران متوجه حضور نفوذی‌های سازمان مجاهدین خلق پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ توسط ایران در جبهه می‌شوند. با ارسال دو مأمور امنیتی به بغداد می‌خواهند قبل از شروع عملیات فروغ جاویدان، عباس زریباف فرمانده این عملیات را ترور کنند. اما داستان طور دیگری رقم می‌خورد.

فیلمنامه این اثر بعد از ۲۹ بار بازنویسی ساخته شده‌است.
این فیلم با ثبت هفده میلیون و صد هزار دقیقه تماشا در سه روز ابتدایی انتشار، پر بازدیدترین فیلم سیاسی اجتماعی شبکهٔ نمایش خانگی لقب گرفت. این رکورد تا پیش از این، در اختیار قسمت اول این فیلم به نام «ماجرای نیمروز» بود.
در برنامه این هفته “بوطیقا” ضمن استفاده از تیزر و بخشهایی از فیلم “ماجرای نیمروز ۲ (رد خون)” فیلم‌نامه آن نقد و بررسی می شود.
برنامه «بوطیقا» را ساعت ۲۰:۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه به تهیه‌کنندگی «مریم قاسمی» روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ بشنوید.

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.