Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 26262
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 19 اردیبهشت 1400 - 11:43 |

«نیستان» رادیو فرهنگ میزبان نوازنده جوان

«نیستان» رادیو فرهنگ میزبان نوازنده جوان

برنامه رادیویی «نیستان» رادیو فرهنگ یکشنبه ۱۹ اردیبهشت، میزبان شروین مهاجر، نوازنده برجسته ساز کمانچه و کمانچه آلتو است.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، در برنامه رادیویی «نیستان» ۱۹ اردیبهشت، رضا مهدوی، مجری با شروین مهاجر، نوازنده برجسته ساز کمانچه و کمانچه آلتو گفت و گو می‌ کند.
در این بخش از برنامه آثاری از آلبوم موسیقی «کهن کمان» با قطعات کمانچه و کمانچه آلتو و آهنگسازی و تکنوازی شروین مهاجر تقدیم شنوندگان رادیو فرهنگ می‌ شود

شروین مهاجر از نوازندگان جوانی است که فعالیت‌ هایش به اجرای کنسرت و همکاری با گروه‌ های مطرح محدود نمی‌ شود. در کارنامه‌ هنری او می‌ توان اجرای موسیقی فیلم و حتی تدوین کتاب «تدریس ساز کمانچه» را نیز مشاهده کرد.
شروین مهاجر متولد سال ۱۳۵۸ در تهران است. او نوازندگی را از کودکی و با سازهای پیانو و ویولن آغاز می‌کند و از سال ۱۳۷۳ برای فراگیری ساز کمانچه نزد اردشیر کامکار می‌رود. استادی که توانایی‌ های شروین مهاجر را در نوازندگی ساز کمانچه خیلی زود تشخیص می‌دهد، همچنین وی از استادی درویش رضا منظمی نیز بهره می‌ برد.
در این برنامه شروین مهاجر از فعالیت های خود و کارنامه هنری ‌برنامه‌هایش می‌ گوید.
در بخش رویدادها و تازه‌ های عرصه موسیقی، نیز ندا رادمهر از اعطای نشان استاد ابوالحسن صبا می‌گوید، نخستین دوره اعطای نشان استاد ابوالحسن خان صبا در رشته موسیقی به تقی ضرابی، هنرمند آهنگساز و هنرآموز اعطا شد.
در بخش دیگری از این برنامه نیز دومین آلبوم برگزیده موسیقی سال از سوی سایت فروش آلبوم های موسیقی با عنوان «میز دوتایی» معرفی می‌شود، آلبوم «میز دوتایی» اولین اثر مستقل آنسامبل سیریا، در حالی به عنوان دومین آلبوم سال موسیقی انتخاب شده است که تا کنون هیچ کنسرتی برای این آلبوم نداشته است، ولی توانسته بیشترین مخاطب را به خود اختصاص دهد.
استاد کیوان ساکت نیز در بخش ایده تا اجرای برنامه «نیستان» درباره پیوند شعر موسیقی آوازی در دستگاه سه گاه صحبت می‌ کند.
برنامه «نیستان» ساعت ۲۲ به تهیه‎کنندگی وحید رستگاری و همراهی یلدا احتشامی از رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز پخش می‌ شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.