Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 25 شوال 1445
شناسه خبر : 14783
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 04 آذر 1398 - 21:44 |

هزار رنگ چخوف در «رویای کاغذی» خوانده می شود

هزار رنگ چخوف در «رویای کاغذی» خوانده می شود

برنامه «رویای کاغذی» امشب به معرفی و خوانش داستان «هزار رنگ » » نوشته «آنتوان چخوف» می پردازد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو فرهنگ ؛ «رویای کاغذی» امشب دوشنبه۴ آذرماه ضمن خوانش داستان «هزار رنگ» نوشته « آنتوان چخوف» شنوندگان را با نوشته ها و آثار این نویسنده آشنا می کند.
آنتون پاولوویچ چِخوف ‏ داستان‌نویس و نمایش‌نامه‌نویس برجسته روس است. او در زمان حیاتش بیش از ۷۰۰ اثر ادبی آفرید. او را مهم‌ترین داستان کوتاه‌نویس برمی‌شمارند و در زمینه نمایش‌نامه‌نویسی نیز آثار برجسته‌ای از خود به‌جا گذاشته‌است و وی را پس از شکسپیر بزرگترین نمایش‌نامه‌نویس می‌دانند.
چخوف به عنوان یکی از تاثیر گذارترین داستان کوتاه نویسان کل تاریخ شناخته می‌شود، وی واقع گرایی، رئالیسم و مضامین اجتماعی را در درون مایه داستان‌های خود دارد.
وی علاوه بر داستان نویسی، در عرصه نمایشنامه نویسی نیز فعالیت داشته و همین موضوع باعث می‌شود که عناصر داستان، توصیف و تصویر سازی در آثار ایشان جلوه کند.
در خصوص داستان «هزار رنگ» مضامین اختلاف طبقاتی، فضای اختناق در دوره‌ای که داستان نوشته شده و تغییر شخصیت افراد در موقعیت‌های مختلف قابل توجه است.
برنامه رویای کاغذی برنامه ای از گروه کتاب رادیو فرهنگ است که هر شب ساعت ۲۳:۴۵ به بازخوانی قطعه ای از یک کتاب شامل داستان کوتاه ، رمان و شعر از آثار شاخصی که با استقبال مخاطبان روبرو شده اند و پر تیراژ بوده اند و به چاپ های چندم رسیده اند، اختصاص دارد.
«رویای کاغذی» با اجرای راضیه گردکاهد ، تهیه کنندگی الهه بیات و نویسندگی مریم بیانی برروی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می شود.

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.