Wednesday, 1 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 23 شوال 1445
شناسه خبر : 44984
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو ایران تاریخ انتشار : 29 مهر 1402 - 13:55 |

«هفته های ایرانی» از استان مرکزی روی موج رادیو ایران

«هفته های ایرانی» از استان مرکزی روی موج رادیو ایران

«هفته های ایرانی» را از شنبه ۲۹ مهر تا پایان هفته از «استان مركزی» روی موج رادیو ایران بشنوید.

به گزارش هنرصدا به نقل از شبكه رادیویی ایران، برنامه «هفته های ایرانی» در پنجمین سفر استانی خود راهی «استان مركزی» می شود.

اراك یكی از پهناورترین شهرهای كشور ایران ، بزرگ ترین شهر «استان مركزی» و مركز آن است. به علت دارا بودن صنایع مادر اراك را پایتخت صنعتی ایران می نامند. شهر اراك نسبت به سایر شهرهای كشورمان شهری جوان محسوب می شود چرا كه تاریخ تاسیس آن به دوران قاجار برمی گردد و تنها كمی بیش از دو قرن قدمت دارد. علی رغم قدمت كوتاه این شهر دارای آثار فرهنگی و تاریخی بسیار همچنین طبیعت زیبایی است كه آن را به محلی مناسب برای گردشگردی تبدیل می كند.

برخی از جاذبه های گردشگری استان مركزی عبارتند از: «تالاب میقان اراك، پارك سرچشمه در محلات، باغات گل محلات، روستای تاریخی هزاوه، خانه تاریخی حسن پور و روستای انجدان و…»
«هفته های ایرانی» با هدف معرفی آیین های استان، جاذبه های اقتصادی و گردشگری، صنایع دستی و شرایط اقلیمی استان های مختلف هر هفته در یك استان از شبكه سراسری صدای جمهوری اسلامی ایران پخش می شود و این هفته از «استان مركزی» از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۲:۰۰ با همكاری صدا و سیمای استان مركزی روانه آنتن رادیو ایران می شود

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.