Wednesday, 8 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 1 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 33746
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 22 فروردین 1401 - 11:38 |

همراهی رادیو فرهنگ با پویش به عشق علی(ع) در مجله رادیویی «سرزمین من»

همراهی رادیو فرهنگ با پویش به عشق علی(ع) در مجله رادیویی «سرزمین من»

رادیو فرهنگ در برنامه «سرزمین من» دوشنبه۲۲ فروردین، در بخشی ضمن اطلاع رسانی از پویش به عشق علی علیه السلام، با این حرکت مردمی همراه می‌شود.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، در مجله رادیویی «سرزمین من» امروز در بخش تاریخ نگاران، یکی از تاربخ نگاران ایرانی معرفی می‌شود و در ادامه به پویش به عشق علی(ع) اشاره خواهدشد.
پویش مردمی «به عشق علی» با هدف توزیع بسته‌های معیشتی و غذای گرم و جذب حامی‌ برای کودکان یتیم و محسنین همزمان با ماه مبارک رمضان آغاز به کار کرده است. این پویش با همکاری مشترک کمیته امداد امام خمینی(ره) و صدا و سیما، با تأسی از ابوالایتام امام علی(ع) برنامه‌ریزی شده است و رادیو فرهنگ نیز در برنامه «سرزمین من» با این حرکت مردمی همراه می‌شود.
فرزان احمدنژاد نیز در بخش کهن دیار این برنامه درباره قلعه فلک الافلاک مطالبی را بیان می‌کند، قلعه فلک الافلاک از برجسته‌ترین آثار تاریخی به جا مانده از دوران ایران باستان است. این قلعه باستانی یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی استان لرستان به شمار می‌رود که در شهر خرم آباد واقع شده است. استان لرستان از گذشته‌های دور به‌ دلیل دارا بودن چشمه‌ها و سرآب‌های پر آب و طبیعت سرسبز، موردتوجه بسیاری از پادشاهان ایران قرار داشت. قلعه فلک الافلاک نیز در بازه‌های مختلف زمانی محل استقرار پادشاهانی از حکومت‌هایی مختلف مانند ساسانیان، آل بویه، صفویان و قاجار بود.

گفت و گوی روز درباره فرقه اسماعیلیه و نقش آنان در تاریخ ایران از دیگر بخش های این‌ برنامه است. در آیتم ایران به روایت سیاحان معرفی یک سیاح توسط دکتر ریاحی انجام می‌شود.
برنامه «سرزمین من» کاری از گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ است که به تهیه کنندگی حاج حیدری ساعت ۱۳:۰۰ روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز پخش می‌شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.