Saturday, 18 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 11 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 48935
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو ایران تاریخ انتشار : 13 اردیبهشت 1403 - 15:53 |

همراه با کاروان شعر و موسیقی کرمانشاه در رادیو ایران

همراه با کاروان شعر و موسیقی کرمانشاه در رادیو ایران

برنامه موسیقیایی «ایرانآوا» پنج شنبه‌ها ساعت ۲۲:۰۰ از رادیو ایران پخش می‌شود.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، برنامه‌ موسیقیایی «ایرانآوا» به معرفی بزرگان موسیقی و همچنین جدیدترین ترانه‌ها و تصنیف‌های تولید شده در صدا و سیمای مراکز استان‌ها می‌پردازد.

سعید مبشری تهیه کننده برنامه «ایرانآوا» بیان کرد: در سفرهای فرهنگی رادیو ایران این بار قدم به خطه ای خواهیم گذاشت که موسیقی بخش جدایی ناپذیر فرهنگ مردمش بوده و هست و بی شمار هنرمند تکرار نشدنی در این استان، یعنی استان «کرمانشاه» پرورش یافته است. «کرمانشاه» کاروان موسیقی ایران بزرگ فرهنگی را گامی‌به جلو برده است.

این تهیه کننده رادیویی گفت: از میان اساتید موسیقی «کرمانشاه»  این هفته «ایرانآوا» به سراغ گوهری می رود که درخششی بین نظیر داشته و با کارهای بی بدیلش، در خاطرات ماندگار شده است.

زنده یاد استاد «حشمت الله لرنژاد» خواننده و موسیقیدانی که هم در موسیقی مقامی دستگاهی ید طولایی داشت و هم در آواها و نواهای مذهبی دل ها را  مینواخت.

مبشری متذکر شد: سرودها و ترانه‌های «حشمت‌الله لرنژاد» به سبک‌های مختلف بود و تسلط کاملی بر گویش‌های کردی مانند هورامی، سورانی، گورانی، کرمانجی و کردی کلهری داشت که در آثار وی به خوبی مشهود است.

«لرنژاد» خواننده‌ای مردمی و محبوب و دلبستۀ شهر و دیارش بود که این موضوع در آهنگ‌های کُردی که در ستایش شهر کرمانشاه خوانده از جمله ترانه «کرماشان» مشهود است.

گفتنی است «ایرانآوا» به تهیه کنندگی سعید مبشری، نویسندگی شهاب شهرزاد، اجرای میثم اسکندری و کارشناسی سیدحمید رضا حسینی پنجشنبه‌ها ساعت ۲۲:۰۰ از رادیو ایران تقدیم همراهان این شبکه می‌شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.