Tuesday, 7 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 29 شوال 1445
شناسه خبر : 41071
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو صبا تاریخ انتشار : 16 اردیبهشت 1402 - 14:16 |

همه چیز درباره بازی های رایانه ای در «صباشگاه» رادیو صبا

همه چیز درباره بازی های رایانه ای در «صباشگاه» رادیو صبا

برنامه جدید «صباشگاه» با هدف معرفی توان شركت های دانش بنیان در حوزه بازی های رایانه ای راهی آنتن می شود.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو صبا، «صباشگاه» عنوان یكی از برنامه‌های جدید این شبكه‌های رادیویی است، كه با هدف معرفی توان شركت های دانش بنیان در زمینه ساخت بازی های رایانه ای تقدیم مخاطبان می شود.

امیر پیشه تهیه كننده این برنامه گفت: «صباشگاه» باشگاه مهارت رادیو صبا است، كه در فصل اول به سراغ كاربر های بازی های رایانه‌ای، برنامه نویسان و بازی ساز ها می رویم و از زبان آنها همه چیز را درباره بازیهای رایانهای بیان می كنیم.

بییشه درباره این برنامه توضیح داد، از آنجایی كه مسئله مالی از بزرگترین مشكلات شركت های دانش بنیان و بازی ساز های رایانه ای هست، اكثر كسانی كه مشغول به تولید بازی های رایانه ای هستند، این كار را به عنوان شغل دوم و یا یكی از علایق خود دنبال می كنند و به همین دلیل ما برای گفتگو با آنها به محل كارشان میرویم و با آنها گفتگو می كنیم، در میان این افراد با خبرنگار، تدوینگر و با افرادی كه گاهی شغل آزاد داشته اند و كار تولید بازی های رایانه ای انجام می‌دهند به گفتگو نشسته ایم.

وی افزود: این برنامه تلاش می‌كند در قالب یك مستند گزارشی از زبان متخصصان این رشته جایگاه كشورمان را در ساخت بازی های رایانه ای و كاربرد آنها بررسی كند.

تهیه كننده «صباشگاه» درباره بخش های مختلف این برنامه عنوان كرد، یكی از بخش های جالب این برنامه به‌نام آیتم «چه چیزش به تو می رسد؟» با اجرای صادق مهرانی ، در فضایی طنز درباره تاثیر بازی های رایانه ای بر شخصیت افراد صحبت می شود و دیدگاه های مختلف درباره مثبت و منفی بودن بازی های رایانه ای را بررسی می كند.
در بخش «بازی از كجا شروع شد؟» هدیه درویش به بیان تاریخچه هوش مصنوعی و افق های پیش روی این علم می پردازد.

بیشه در پایان یادآور شد: ما در این برنامه تلاش می كنیم مشكلات برنامه نویسان وبازی سازهای رایانه ای را از زبان خودشان بیان كنیم و راهكارهایی به مخاطبان ارائه دهیم و اگر مسئولین هم این برنامه را می‌شنود، این راهكارها را پیشنهاد میكنیم تا شاید از مشكلات متخصصان این عرصه بكاهیم.

«صباشگاه» روزهای پنجشنبه و جمعه ساعت۱۳:۳۰ با اجرای علی زمانی و تهیه‌كنندگی امیر بیشه تقدیم مخاطبان می‌شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.