Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 30265
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو صبا تاریخ انتشار : 12 آبان 1400 - 11:05 |

«همپای صبا » با دیار شعرو شاعری آشنا شوید

«همپای صبا » با دیار شعرو شاعری آشنا شوید

رادیو صبا در برنامه «همپای صبا » با همراهی مخاطبان سفری به استان فارس دارد و به معرفی جاذبه های گردشگری این استان می پردازد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو صبا ، «همپای صبا » از مسابقات پر هیجان این شبكه است، كه به صورت زنده و از طریق تعامل با مخاطبان به معرفی نقاط گردشگری سراسر ایران می پردازد.

این برنامه با قطار صبا هر روز به یكی از استان ها سفر كرده و در ایستگاه های مختلف توقف می كند.

در هر ایستگاه سوالی مربوط به آن استان مطرح می شو د ، كه ضمن دادن اطلاعات ،شنوندگان ۴دقیقه فرصت دارند برای پاسخگویی به آن سوالات .
ایستگاه ها شامل گردشگری و اماكن مذهبی،مشاهیر هر استان، غذاهای استان،مشاغل و بازی های محلی هر استان.

این قطار روز چهاشنبه عازم دیار شعرو شاعری یعنی استان فارس و شهر شیراز است.

استان تاریخی فارس یكی از استان های جنوبی كشور است كه دارای سه گونه مختلف آب و هوایی كوهستانی، معتدل و گرم در بخش های مختلف خود است. مركز این استان كه چهارمین استان پر جمعیت ایران به شمار می آید، شهر تاریخی و خوش آب و هوای شیراز است. استان فارس همچنین دارای شهرهای دیدنی و گردشگری بسیاری است، كه منابع متعدد و مهم اقتصادی نظیر كشاورزی و دامداری را دارا بوده و هر كدام از آن ها جاذبه های متعدد فرهنگی، تاریخی، طبیعی و مذهبی زیادی را در خود جای داده اند.

شهر زیبا و تاریخی شیراز از شهرهای توریستی و پرمخاطب ایران است كه از لحاظ فرهنگ، تمدن، آب و هوای مطبوع و جاذبه های گردشگری متعدد یكی از شهر های بسیار حائز اهمیت كشور به شمار می آید. ازجمله مهمترین جاذبه های دیدنی این شهر كه لذت وصف ناپذیر و عطر خوشایند بهار نارنج را به گردشگران هدیه می كند می توان به آرامگاه های مشاهیر ادبیات ایران همچون حافظ و سعدی شیرازی، باغ های تاریخی نظیر باغ ارم، نارنجستان قوام، دلگشا، جهان نما، عفیف آباد، اماكن مذهبی نظیر بارگاه تابناك شاهچراغ، اماكن تاریخی نظیر مسجد جامع عتیق، مسجد نصیرالملك، مجموعه ارگ كریم خانی، حمام و بازار تاریخی وكیل، عمارت دیوانخانه و غیره اشاره كرد. این شهر دارای سوغاتی های بی نظیر همچون شیرینی های سنتی، صنایع دستی و هنر های بومی است.

«همپای صبا» هر روز ساعت در هفته جاری به تهیه كنندگی آزاده شاهرخ مهر و اجرای مهسا ایرانیان ساعت ۱۷ راهی آنتن صبا می شود .

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.