Tuesday, 21 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳ - 14 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 43003
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 07 مرداد 1402 - 13:40 |

ویژه‌های رادیو فرهنگ در سوگ امام سجاد علیه السلام

ویژه‌های رادیو فرهنگ در سوگ امام سجاد علیه السلام

شبکه رادیویی فرهنگ برنامه‌های مختلفی از جمله «از چشمه سار عبادت» و «خطابه دریا» را به مناسبت شهادت امام سجاد علیه اسلام پخش می کند.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، در سالروز شهادت امام سجاد علیه السلام شنبه ۷ مردادماه برنامه «از چشمه سار عبادت» با موضوع روایتگری حضرت امام سجاد علیه السلام از واقعه عاشورا ساعت ۲۲:۰۰ به تهیه کنندگی مریم یوسفی پور و اجرای حامد عباسی از گروه تولید و تامین پخش می‌شود. در این برنامه حجت الاسلام علی منصوری علل گریه فراوان امام سجاد(ع) پس از حادثه عاشورا را بررسی می‌ کند. از دیگر بخش های این برنامه بحث درباره صحیفه سجادیه به عنوان یک سند محکم و کتاب معتبر شیعی است که به عنوان سندی برای ظلم ستیزی، جدای از مباحث بلند عرفانی و اخلاقی و حقوقی می توان به آن نگاه کرد.

برنامه «میراث عاشورا» که به برخوانی کتاب گنجینه الاسرار اثر «عمان سامانی» می‌پردازد به روایت ساعد باقری اختصاص دارد و ساعت ۲۰:۰۰ روی آنتن می رود. عمان سامانی در این کتاب صحنه‌های واقعه عاشورا را به نظم کشیده است که ساعد باقری در این شب از خطبه خوانی امام‌ سجاد علیه السلام در رادیو فرهنگ را روایت می‌کند.

همچنین یکشنبه ۸ مردادماه «سرآهنگ» برنامه ای با محوریت بررسی نغمه‌های آیینی در تعزیه خوانی است که با محوریت ورود کاروان اسرا به شام ساعت۱:۳۰ پخش می‌شود.

برنامه «عقل سرخ» نیز با پخش سخنرانی از بزرگان و علما درباره شخصیت امام سجاد علیه السلام ساعت ۵:۰۰ روی آنتن می رود.

در ویژه برنامه «خطابه دریا» ساعت ۵:۳۰نیز در سوگ شهادت امام سجاد(ع)، به خطبه‌ های صحیفه سجادیه در شام و کوفه پرداخته شده است. ویژه برنامه گروه کتاب و جامعه نیز ساعت ۹:۰۰ صبح به طور زنده روی آنتن می رود.

«سرزمین من» نیز که ساعت ۱۳:۰۰ از گروه تاریخ و‌اندیشه روی آنتن می رود امروز در بخش ویژه به زندگی و شهادت چهارمین امام می‌پردازد .

«فتح خون» نیز از گروه تاریخ ‌واندیشه ساعت ۱۴:۰۰ به نقش امام سجاد علیه السلام در زنده ماندن پیام عاشورا اشاره دارد و به معرفی کتاب هایی پیرامون شخصیت امام سجاد علیه السلام پرداخته و در بخش معرفی بزرگان کربلا حضور امام‌سجاد علیه السلام در کربلا بررسی می‌شود.

برنامه «سفرشهادت» نیز ساعت۱۸:۰۰ با محوریت کتاب شناسی امام حسین علیه السلام و امام سجاد علیه السلام روانه آنتن می‌شود. رادیو فرهنگ را روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز بشنوید.

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.