Friday, 17 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 10 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 20684
  پرینتخانه » رادیو ایران تاریخ انتشار : 06 شهریور 1399 - 0:35 |

ویژه برنامه‌های تاسوعا و عاشورای حسینی در رادیو ایران

ویژه برنامه‌های تاسوعا و عاشورای حسینی در رادیو ایران

رادیو ایران در آستانه سالروز شهادت سالار شهیدان امام حسین(ع)، ویژه برنامه‌های مختلفی پخش می کند.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، ویژه برنامه‌های تاسوعا و عاشورا از روز پنج شنبه ۶ شهریور در رادیو ایران آغاز می‌ شود.

برنامه«به نام عشق» با موضوع سبک زندگی حسینی بر مبنای دو شخصیت محوری حضرت علی اکبر(ع) و حضرت عباس(ع)، به تهیه کنندگی مرضیه طبرستانی و اجرای حمیدرضا رضایی و فاطمه حاتمی ، ۶ و ۷ شهریور ساعت ۹ پخش می‌ شود. برنامه«عشق است و آتش و خون» از پنج شنبه ۶ شهریور با محور سبک زندگی حسینی، به تهیه کنندگی حسین معصومی و اجرای حامد نجم الهدی و مهرناز فقیهی، بعد از خبر ساعت ۱۹ به سمع عزاداران حسینی می رسد. برنامه «در حوالی عطش» نیز در روزهای تاسوعا و عاشورا از ساعت ۹، به شخصیت حضرت عباس(ع) در واقعه عاشورا می‌پردازد. دیگر برنامه رادیو ایران با عنوان«اینجا کربلاست» به تهیه کنندگی حسین معصومی و اجرای مهدی طهماسبی و حسن همایی، ۸ و ۹ شهریور از ساعت ۹ به موضوع قرآن ناطق اختصاص دارد.

برنامه‌های«راز نام ها» با روایت نام و زندگی حضرت عباس(ع)،در روز تاسوعا ساعت ۱۴:۴۰ و «عقیق» با محور انعکاس مراسم عزاداری در بیت رهبر انقلاب اسلامی، ۸ شهریور ساعت ۱۷:۳۰ به تهیه کنندگی وحید بیات از رادیو ایران پخش می‌شود. همچنین برنامه «دور عاشقان» با موضوع بررسی سبک زندگی حسینی تا نهضت کمک مومنانه و پویش همدلی، به تهیه کنندگی حسین معصومی و اجرای ایمان ساکی، شنبه ۸ شهریور بعد از خبر ساعت ۲۲ مخاطبان عزادار را همراهی می‌کند. برنامه«بر پرده عشاق» تفکر در گفت و گو هایی است که در سپاه امام حسین (ع) و سپاه مقابل ایشان انجام می‌شود. این برنامه روز عاشورا ساعت ۱۴:۴۰ از رادیو ایران روی آنتن می رود.

گفتنی است برنامه‌های«روایت سرخ» با موضوع بررسی نهضت عاشورا و استمرار  آن توسط ائمه اطهار ، در روز عاشورا ساعت ۱۵:۳۰ و «وادی طف» با رویکرد واکاوی نقش زنان، همسران و دختران کربلا در واقعه عاشورا، ۹ شهریور بعد از خبر ساعت ۱۷ از رادیو ایران با سوگواران همراهی می‌کند.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.