Monday, 6 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 28 شوال 1445
شناسه خبر : 44425
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 08 مهر 1402 - 13:57 |

ویژه برنامه‌های رادیو فرهنگ در هفته وحدت

ویژه برنامه‌های رادیو فرهنگ در هفته وحدت

شبکه رادیویی فرهنگ همزمان با میلاد رسول اکرم(ص) و فرارسیدن هفته وحدت در ویژه برنامه‌های مختلفی را به مناسبت این هفته روانه آنتن می‌کند.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، ۲۰ عنوان برنامه در قالب ۹۶ برنامه از ۶ تا ۱۲ مهر به مناسبت گرامیداشت میلاد‌ حضرت ختمی مرتبت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و فرارسیدن هفته وحدت، در راستای ایجاد فضایی شاد و نشاط‌انگیز در جامعه از رادیو فرهنگ‌ پخش می‌شود.

در برنامه «محمدنامه» مدایح نبوی بررسی می‌شود. این برنامه مستند ترکیبی به مدت ۱۵ دقیقه است که هر روز ساعت ۸:۰۰ با پژوهش و اجرای استاد مهدی امین فروغی و با هدف مدیحه‌خوانی پیامبر اکرم صلی‌الله علیه وآله وسلم در دیوان شاعران فارسی‌ زبان و کتاب‌های نویسندگان و مورخان ایرانی که در آغاز سخن به نعت و منقبت پیامبر اسلام پرداخته‌اند پخش می‌شود.

مستند روایی- موضوعی «نامه‌های پیامبر (ص)» از شنبه۸ مهرماه تا چهارشنبه ساعت ۱۹:۰۰ به بررسی یکی از نامه‌های پیامبر(ص) به پادشاهان و سران کشورها اختصاص دارد. در این برنامه استاد بهروز رضوی هر شب یکی از ۱۳ نامه پیامبر اکرم(ص) به سران کشورها را می‌خواند و در ادامه مریم واعظ‌پور نیز بخش‌های پژوهشی درخصوص آن نامه، شامل واژه‌شناسی، ویژگی‌ها و اهداف آن را بیان می‌کند. در واقع «نامه‌های پیامبر» برنامه‌ای است که چگونگی دعوت سران دولت‌ها و قبایل به اسلام توسط پیامبر (ص) و کیفیت مواجهه آنان با این دعوت را مورد بحث قرار می‌دهد و سعی شده است نامه‏ های پیامبر اسلام (ص) را به سران کشورها، رؤسای قبایل و علمای ادیان و پاسخ آنان را بررسی و تحلیل کند.

ویژه‌ برنامه ای زنده در شب میلاد حضرت رسول (ص) دوشنبه ۱۰ مهر ساعت ۲۰:۰۰ پخش می‌شود. سه‌شنبه ۱۱ مهرماه ساعت ۹:۰۰ صبح نیز ویژه برنامه زنده دیگری با محوریت بررسی و خوانش اشعار شاعران معاصر در مدح و نعت پیامبر (ص) و معرفی و تبیین فرهنگ نبوی و نگاهی به فرهنگ اقوام در هفته وحدت  روی آنتن می رود . «جان جهان» نیز ویژه برنامه دیگری است که ساعت ۱۶:۰۰ پخش می‌شود. ویژه برنامه دیگری که در رادیو فرهنگ تهیه و تولید شده است، «پیام محمد» نام دارد که از شنبه تا سه شنبه ساعت ۱۴:۰۰ پخش می‌شود و درباره پنج شهر مرزی ایران است که مردم اهل سنت و اهل تشیع در کنار هم زندگی می‌کنند. هدف این برنامه نشان دادن مفاهیم برابری و برادری در فضایی شاد و گفتگو محور است.  در این‌ برنامه به بررسی اندیشه و گفتمان وحدت و برادری در مذاهب اسلامی در شهرهای مرزی و اهل سنت پرداخته می‌شود. وحدت شیعه و سنی در کلام ‌و نگاه علمای اهل سنت موضوع برنامه «ترنم وحدت» است که پنجشنبه ۶ و جمعه۷ و سه شنبه ۱۱ مهر ساعت ۸:۴۰از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

رادیو فرهنگ را روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز و موج ای ام ردیف۵۸۵ کیلوهرتز بشنوید.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.