Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 44445
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو اقتصاد, رادیو پیام, رادیو تهران, رادیو جوان, رادیو سلامت, رادیو صبا, رادیو فرهنگ, رادیو قرآن, رادیو گفتگ و گو, رادیو معارف, رادیو نمایش تاریخ انتشار : 08 مهر 1402 - 15:18 |

ویژه برنامه های رادیو به مناسبت هفته وحدت

ویژه برنامه های رادیو به مناسبت هفته وحدت

شبكه های مختلف رادیویی با ویژه برنامه «امت محمد »، «مهر رسول» و «اشراق» ، به پیشواز هفته وحدت می روند.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی معاونت صدا ؛ هفته وحدت، یادآور ولادت رسول خوبی‌ها حضرت محمد(ص) آخرین فرستاده پروردگار است،‌ از این رو، رادیو با تهیه و تولید برنامه های ویژه به شناساندن شخصیت و سنن پیامبر اکرم (ص) می پردازد.

رادیو معارف با «امت محمد»

همزمان با فرا رسیدن هفته وحدت و سالروز میلاد خجسته حضرت محمد (ص)، ویژه برنامه” امت محمد” از این رسانه دینی پخش می شود. این برنامه كه با مبارزه با هجمه عليه شخصيت و سنن پيامبر اعظم (ص)و ضرورت شناساندن نبي اكرم (ص)به نسل جوان طراحي و توليد مي شود.همچنین تبیین پیام های آیه۲۹ سوره مباركه فتح  و اهميت وحدت اسلامي و انسجام اسلامي  از جمله موضوعاتی است كه در این برنامه به آن پرداخته می شود.”  امت محمد” هر روز ساعت ۲۰:۱۵  از رادیو معارف پخش می شود.

«مهر رسول» پیام‌آور وحدت امت اسلامی

شبکه رادیویی تهران به مدت یک هفته به مناسبت میلاد با سعادت حضرت رسول اکرم(ص) و ولادت حضرت امام جعفر صادق(ع) در پی افزایش هر چه بیشتر وحدت میان مذاهب اسلامی است.طی این هفته برنامه صبحگاهی«شهر آفتاب» با مضامینی همچون راهبردهای اجتماعی و فردی پیامبر(ص) برای ایجاد وحدت بین مسلمین پخش خواهد شد.

«سعادت آباد» کاری از گروه تاریخ و معارف  رادیو تهران که تا ۱۲ مهرماه از ساعت ۱۴:۳۵ تا ۱۶ با محوریت موضوعی تاریخی سیاسی و اسلام با نگاه به تقریب مذاهب اسلامی روی آنتن می رود. برنامه «باغ فیض» از دیگر برنامه های رادیو تهران که تا ۱۲ مهرماه، ویژه هفته وحدت تدارک دیده شده است و جنبه‌های مختلف افزایش وحدت در جامعه را بررسی و  به نقش اتحاد و همبستگی در پیشرفت کشور می پردازد، از ساعت ۲۱ تا ۲۲ روی موج اف.ام ردیف ۹۴ مگاهرتز می رود. تمرکز بر هویت اسلامی و خودشکوفایی، ترویج روحیه ایثار، شهادت و مقاومت اسلامی در برابر استکبار جهانی از مضامین برنامه های رادیو تهران است که همراه با بهره‌گیری از سخنان بزرگان، امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) پرچمداران امت واحده، مطالب و نکاتی در باب وحدت مسلمانان تقدیم حضور فرهیختگان رادیو تهران می شود.

«مهر رسول» عنوان برنامه ۱۷ ربیع الاول که به همین مناسبت از ۶ صبح تا ساعت ۲۰ از چهار گروه برنامه ساز رادیو تهران با بررسی جنبه‌های مختلف چرایی و چگونگی افزایش وحدت در جامعه اسلامی، افزایش هرچه بیشتر اتحاد میان برادران و خواهران اهل سنت و تشیع بررسی و بر اهمیت هفته وحدت، وحدت مسلمین و نقش وحدت در پیشبرد جامعه تاکید می کند. برنامه گروه تاریخ و معارف از ساعت ۱۰ تا ۱۴ ضمن ارتباط با استان هایی که اهل سنت هستند، بحث های کارشناسی با محوریت ابعاد شخصیت پیامبر اکرم(ص) خواهد داشت. انعکاس همایش پیرغلامان که در زیباکنار برگزار می شود و انعکاس جشنواره موسیقی نواحی اقوام که در کردستان برگزار می شود از دیگر بخش های برنامه «مهر رسول» است.

رادیو جوان با «برادران من»، «کافه رادیو»، «جوونی مجاز» و «جوان ایرانی سلام»

ویژه برنامه «برادران من» قصد دارد به موضوعاتی مرتبط با وحدت اسلامی بپردازد و نقش آن در جهان اسلام و کل جهان را بررسی می کند. این برنامه، به تعریف و معنای وحدت اسلامی و راهکارهایی برای تقویت آن خواهد پرداخت. همچنین، تأثیر وحدت اسلامی بر جهان اسلام و ارتباط آن با کل جهان را نیز به صورت گسترده مورد بررسی قرار می‌دهد.

برنامه “برادران من” سعی خواهد کرد تا به عواملی که به ایجاد وحدت بین مسلمانان منجر می‌شوند، به عنوان یکی از موضوعات مهم در این برنامه، توجه کند. علاوه بر این، تعامل و همکاری متفکران جهان اسلام در راستای تقویت وحدت نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت. نقش مردم و علما در تقویت وحدت اسلامی نیز به عنوان دو عامل کلیدی در این برنامه مورد توجه قرار خواهد گرفت. ویژه برنامه «برادران من» تا ۱۱ مهر ساعت ۲۰:۰۰ تقدیم شنوندگان رادیو جوان می شود. برنامه «جوان ایرانی سلام»، «کافه رادیو» و «جوونی مجاز» نیز به مناسبت هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم (ص) برنامه هایی را در همین راستا تقدیم شنوندگان رادیو جوان می کنند.

رادیو قرآن و اشراق

«اشراق»، عنوان ویژه برنامه شبکه رادیویی قرآن است؛ كه با موضوعات سنت پیامبر(ص)، برنامه های عبادی مثل نماز دعا، نماز جماعت و حج ، دفاع از دین و کیان و سیره پیامبر اكرم (ص) و امام صادق (ع)، تدارك دیده شده است؛ كه تقدیم شنوندگان می شود.

ویژه برنامه “اشراق”، كاری از گروه علوم قرآنی رادیو قرآن با كارشناسی حجه الاسلام دكتر محمد لطفی زاده با گزارشگری طاهره سادات شاهچراغ، روایت به روایتگری آدینه الهیاری، گفتگو با شاعر آئینی، بخش كارشناسی و … به روی آنتن خواهد رفت.

برنامه هفته وحدت رادیو اقتصاد

برنامه صبحگاهی «روزی نو» با رویکرد اطلاع رسانی و مطالبه گری اقتصادی با هدف افزایش آگاهی شنوندگان و عدالت محوری در هفته وحدت با مراکز استانهای با جمعیت شیعه و سنی ارتباط برقرار می کند این برنامه شنبه تا پنج شنبه ساعت ۶:۳۰ از رادیو اقتصاد پخش می شود.در برنامه «رهیافت »که به بررسی و ریشه یابی مهمترین مسائل و مشکلات اقتصادی روز و ارائه راهکارهای عملیاتی می پردازد، همزمان با هفته وحدت ضرورت وحدت در تحقق برنامه های اقتصادی کشور را مورد بررسی قرار می دهد . این برنامه شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۱ از رادیو اقتصاد پخش خواهد شد.

برنامه عصرگاهی و مفرح «گذر بازار» با ایجاد فضایی سرگرم کننده، به طرح موضوع های اجتماعی و اقتصادی می پردازد، در هفته وحدت با کارآفرینان نمونه در مناطق سنی نشین گفت وگو می کند . این برنامه شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۷:۰۵ از رادیو اقتصاد پخش می شود .برنامه« بزرگراه» تلاش می کند در فضایی شاد و مفرح، نکات مفیدی در خصوص سبک زندگی با شنوندگان  به اشتراک بگذارد و در ایام هفته وحدت  در گفتگوی مذهبی با کارشناسان به بررسی احادیث  و روایات اقتصادی پیامبر مکرم اسلام(ص) می پردازد . این برنامه جمعه ها ساعت ۱۸ از رادیو اقتصاد پخش می شود.

ویژه برنامه های رادیو سلامت در جشن میلاد نبی اکرم (ص)

شبکه رادیویی سلامت همزمان با روز ولادت پیامبر اکرم (ص) و ولادت با سعادت امام صادق( ع) ویژه برنامه های “مهرافشان” و “پیامبر مهربانی ” را تقدیم شنوندگان می کند.

برنامه “مهرافشان” روز دوشنبه ۱۰ مهرماه از ساعت ۱۷ با موضوع “الگو قرار دادن اخلاق نبوی در خانواده و روابط خانوادگی” از موج اف.ام ردیف ۱۰۲ مگاهرتز روی آنتن می رود. در این برنامه بخش هایی همچون گزارش مردمی، بخش های نمایشی با بازیگری الهام زرتاختی و امین ضیایی و بخش های کارشناسی و گفتگویی در خصوص وحدت و صلح پخش خواهد شد. برنامه “پیامبر مهربانی” روز سه شنبه از ساعت ۱۰:۳۰ با رویکرد ترویج مهربانی با تکیه و الگو برداری از اخلاق پیامبر به موضوع” تاثیر شفقت در تمام ابعاد زندگی ” می پردازد.

در این برنامه بخش هایی چون نقطه شروع، سفید پوش سفید باطن، سفیر صلح و جشن شادی وجود دارد که هر کدام ابعاد مختلف این موضوع را در حوزه سلامت پوشش می دهند.

دست افشان در رادیو صبا

رادیو صبا برنامه های «دست افشان، صبح عید و شهر فرنگ » را تقدیم شنوندگان می کند.ویژه برنامه «دست افشان» به مدت یک هفته هر شب ساعت ۲۰ با محوریت بیان ویژگی‌ها و فضایل اخلاقی پیامبر اکرم (ص) در فضایی شاد در قالب آیتم‌های متنوع و ارتباط تلفنی با سایر استان‌ها همراه مخاطبان می‌شود.«صبح عید» ویژه برنامه عیدانه این شبکه رادیویی است که  روز یازدهم مهر به مناسبت سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص) ساعت ۱۰ صبح تقدیم شنوندگان می شود.این شبکه رادیویی در جنگ شاد «شهر فرنگ» با پخش طنز آهنگ و نمایش های طنز هفته وحدت را گرامی می دارد. این برنامه هر روز ساعت ۹ صبح تقدیم شنوندگان می شود.

«سلسله موی دوست» در  رادیو گفت‌وگو

«سلسله موی دوست» مستندی برای واکاوی اندیشه های عقیدتی بر مبنای حدیث سلسله الذهب جهت تبیین قول سدید- سیره و روش زندگی حضرت محمد(ص) که  یازدهم مهرماه از ساعت ۱۳:۳۰ شنیده می شود.

« بر بال سخن »شامل سخنان امام خمینی(ره)،  سخنان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در کنفرانس وحدت روزهای یازدهم و هفدهم مهرماه ساعت ۸:۳۰ و ۱۹ پخش می شود. « خورشید ولایت» شامل ابعاد زندگی امام جعفر صادق (ع) و وضعیت سیاسی و اجتماعی دوران ایشان ۱۱ مهرماه از ساعت ۱۲ شنیده می شود. « رویداد »شامل تبیین اوضاع امروز کشورهای اسلامی و تلاش نظام سلطه و مرتجعین برای القای تفکرات افراطی و تفریطی و ضرورت مقابله با این فتنه ها روزهای ۸ تا ۱۲ مهرماه از ساعت ۱۲ از رادیو گفتگو تقدیم مخاطبان می شود. «امواج شبهه» با موضوع شگرد رسانه های معاند برای تخریب وحدت جهان اسلام و روزهای ۹ و ۱۱ مهرماه از ساعت  ۱۶ شنیده می شود.

«گفتگوی سیاسی»  با موضوع اقتدار منطقه ای و جهانی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر امنیت درون زا و چشم انداز فرا و روزهای ۸ تا ۱۲ مهرماه از ساعت ۱۷:۳۰، پخش خواهد شد.«بدون خط خوردگی »با موضوع بررسی ابعاد نفوذ سیاسی برای تخریب وحدت اسلامی در تاریخ ۸ تا ۱۲ مهرماه از ساعت ۱۹ از شبکه رادیویی گفت و گو شنیده می شود.

رادیو پیام و «پیام وحدت»

برنامه «پیام وحدت» به مدت  ۲ دقیقه به موضوع خصوصیات بارز پیامبر اکرم(ص) و اهمیت اتحاد جهاد اسلام می پردازد.همچنین برنامه « پیام ولایت» به مدت ۲ دقیقه به موضوع  اهمیت وحدت جامعه مسلمین در بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی می پردازد.

رادیو نمایش و نمایش «میرزا بالا»

میرزا بالا که تازه به تهران رسیده، به دنبال گوینده محبوب و طناز رادیو علیرضا جاویدنیا می گردد. پرسان پرسان به ارگ تاریخی رادیو می رسد و این سرآغاز ماجراهایی طنزآمیز است و…

ویژه برنامه «شادباش» با هنرمندی علیرضا جاویدنیا و میرزا بالا ویژه برنامه هفته وحدت و ولادت با سعادت نبی اکرم اسلام (ص) و امام جعفر صادق(ع) است که ساعت ۱۸:۱۵ به تهیه کنندگی محسن جواهری، نویسندگی سهیلا خدادادی و  هنرمندانی همچون سالار میرکریمی، عرفان زارعی و سیده‌ زینب حسینی از رادیو نمایش شنیده می شود.

رادیو فرهنگ و ۲۰ عنوان برنامه

شبکه رادیویی فرهنگ همزمان با میلاد رسول اكرم(ص) و فرارسیدن هفته وحدت برنامه‌های خود را منعطف با این هفته پخش می‌كند.۲۰ عنوان برنامه در قالب ۹۶ برنامه از رادیو فرهنگ‌ پخش می‌شود.

در برنامه «محمدنامه» مدایح نبوی بررسی می‌شود، این برنامه مستند تركيبي كه  هر روز ساعت ۸:۰۰ پژوهش و اجرای استاد مهدی امین فروغی با هدف مدیحه‌خوانی پیامبر اکرم (ص) در دیوان شاعران فارسی ‌زبان و كتاب‌های نویسندگان و مورخان ایرانی كه در آغاز سخن به نعت و منقبت پیامبر اسلام(ص) پرداخته‌اند پخش می‌شود.

مستند روایی- موضوعی «نامه‌های پیامبر (ص)» از شنبه۸ مهرماه  تا چهارشنبه ساعت ۱۹:۰۰ به بررسی یكی از نامه‌های پیامبر(ص) به پادشاهان و سران كشورها اختصاص دارد. در این برنامه استاد بهروز رضوی هر شب یکی از ۱۳ نامه پیامبر اکرم(ص) به سران كشورها را می‌خواند.

رادیو فرهنگ سه‌شنبه ۱۱ مهرماه، ساعت ۹:۰۰ صبح با محوریت بررسی و خوانش اشعار شاعران معاصر در مدح و نعت پیامبر (ص) و تبیین فرهنگ نبوی، نگاهی به فرهنگ اقوام در هفته وحدت دارد.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.