Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 44085
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو جوان تاریخ انتشار : 23 شهریور 1402 - 20:32 |

ویژه برنامه های رادیو جوان به مناسبت شهادت امام رضا (ع)

ویژه برنامه های رادیو جوان به مناسبت شهادت امام رضا (ع)

برنامه “باتو حالم خوبه” به بررسی زندگی و آثار امام رضا (ع)، تبیین آداب و رسوم زیارت حضرت، گفت‌وگو با علما و محققان مرتبط با حضرت امام رضا (ع) و همچنین بهره‌گیری از سخنان و توصیه‌های ایشان در زمینه ولایت و اخلاق اجتماعی است.

علیرضا محمدنیا مدیر گروه تاریخ و معارف شبكه رادیویی جوان درباره ویژه برنامه های رادیو جوان به مناسبت شهادت امام رضا علیه اسلام اظهار كرد: ویژه برنامه «من به تو نزدیكم» با هدف بررسی اخلاق حسنه و صبر بردباری ائمه اطهار، به بحث و بررسی عمیق درباره مفاهیم دینی و اخلاقی می‌پردازد. از طریق ارائه مثال‌ها و داستان‌های زندگی ائمه اطهار، این برنامه سعی دارد مفاهیم اخلاقی و ارزش‌های دینی را به مخاطبان منتقل كند و راهنمایی‌های مهمی را در جهت تقویت ارزش‌ها و اخلاقیات در جامعه ارائه دهد.

مدیر گروه تاریخ و معارف شبكه رادیویی جوان در ادامه بیان كرد: این برنامه سعی می‌كند تأثیر مثبتی روی شنوندگان خود بگذارد و آن‌ها را به فكر و عمل در راستای بهبود اخلاق و ارتقای روحیه دینی دعوت كند. هدف اصلی این برنامه، تقویت ارتباط فرد با خداوند و اهل بیت عصمت و طهارت است. ویژه برنامه «من به تو نزدیكم» به تهیه كنندگی فاطمه قنبری در روزهای ۲۳ تا ۲۵ شهریور ساعت ۹:۰۰ الی ۱۱ صبح از شبكه رادیویی جوان پخش خواهد شد.

علیرضا محمدنیا درباره ویژه برنامه «با تو حالم خوبه» رادیو جوان توضیح داد: با توجه به شهادت حضرت امام رضا (ع) این برنامه به بررسی زندگی و آثار ایشان، تبیین آداب و رسوم زیارت حضرت، گفت‌وگو با علما و محققان مرتبط با حضرت امام رضا (ع) و همچنین بهره‌گیری از سخنان و توصیه‌های ایشان در زمینه ولایت و اخلاق اجتماعی است.

وی افزود: این برنامه شامل قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی‌های مربوط به زندگی و آثار امام رضا (ع)، گفت‌وگو با روحانیون و محققان حوزه امام رضا (ع)، و توصیه‌هایی برای زائران در روز شهادت ایشان است. همچنین، در این برنامه به بررسی آداب و رسوم زیارت حضرت و تأكید بر اهمیت ولایت و اخلاق ایشان می‌پردازند. برای همه علاقمندان به زندگی و آثار حضرت امام رضا (ع)، این برنامه می‌تواند یك منبع الهام‌بخش باشد. ویژه برنامه «با تو حالم خوبه» به تهیه‌كنندگی مجتبی حسنی و به اجرای ابوالفضل اینانلو و سینا جلالیان در روزهای ۲۲ تا ۲۵ شهریور، ساعت ۲۰ الی ۲۱ از شبكه رادیویی جوان پخش می‌شود.

مدیر گروه تاریخ و معارف شبكه رادیویی جوان درباره ویژه برنامه مستند «سهم من» توضیح داد: این برنامه با با استفاده از منابع قرآنی، روایات، مستندات تاریخی و آثار تحقیقی، سعی می‌كند تا تصویری شفاف و كامل از زندگی، آموزه‌ها و میراث امام رضا (ع) را برای شنوندگان خود ارائه دهد. سخنرانی‌ها، مقالات و نوشته‌های متنوعی كه به طور خاص با زندگی و شهادت امام رضا (ع) مرتبطند، در این برنامه قرار خواهند گرفت. ویژه برنامه مستند «سهم من» به تهیه‌كنندگی زینب محمودی و به اجرای حجت‌الله یوسفی در روزهای ۲۳ تا ۲۵ شهریور، ساعت ۱۵:۳۰ از شبكه رادیویی جوان تقدیم شنوندگان می‌شود.

علیرضا محمدنیا در پایان درباره دیگر ویژه برنامه‌های رادیو جوان گفت: ویژه برنامه “زیر دستان بارانیت” به مناسبت شهادت امام رضا (ع)، به تحلیل و بررسی ورود به عرصه مملكت و پذیرش مسئولیت‌های سیاسی و اجتماعی می‌پردازد. این برنامه با تمركز بر خردمندی امام رضا (ع) در دورانی كه به نوعی وارد مملكت می‌شوند و با شیوه‌ای خاص حكومت می‌كنند، به تبیین و تفسیر این مسائل می‌پردازد. این برنامه با استفاده از روایات، منابع تاریخی و نظرات متخصصان، سعی می‌كند تا نقش و آموزه‌های امام رضا (ع) در زمینه سیاست و اجتماع را به مخاطبان خود منتقل كند و درك بهتری از شخصیت ایشان به آنها بدهد.

پیگیری‌ها نشان می‌دهد ویژه برنامه «زیر دستان بارانیت» به تهیه كنندگی زهره عبدالرحیم در روز ۲۵ شهریور، ساعت ۷ الی ۸ صبح از شبكه رادیویی جوان پخش می‌شود. همچنین ویژه برنامه “سوگنامه” رادیو جوان یك برنامه موسیقی‌محور است كه با استفاده از موسیقی‌های مرتبط با شهادت امام رضا(ع) احساسات عمیق و تأثیرگذاری را در مخاطبان به وجود می‌آورد.

گفته می‌شود این برنامه، با انتخاب آهنگ‌ها و قطعات موسیقی استادان برجسته و همچنین خوانندگان با صدایی پر احساس، تلاش می‌كند تا با موسیقی به خاطرات و داستان‌های زندگی و شهادت امام رضا(ع) پرداخته و در دل مخاطبان احساس تسلی و ارتباط روحی برقرار كند. برنامه “سوگنامه” رادیو جوان به عنوان یك فضایی معنوی و متأثركننده، با استفاده از زبان موسیقی، تلاش می‌كند تا شنوندگان را به ارتباطی عمیق‌تر با این شخصیت مقدس و معنویت امام رضا(ع) دعوت كند.

ویژه برنامه «سوگنامه» شبكه رادیویی جوان كاری از گروه تاریخ و معارف شبكه رادیویی جوان، به تهیه‌كنندگی معصومه ملالو، در روزهای ۲۳ تا ۲۵ شهریور، ساعت ۱۴:۳۰ روی موج FM ردیف ۸۸ مگاهرتز از شبكه رادیویی جوان پخش می‌شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.