Monday, 6 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 28 شوال 1445
شناسه خبر : 20631
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو تهران تاریخ انتشار : 03 شهریور 1399 - 13:51 |

ویژه برنامه های ماه محرم از رادیو تهران

ویژه برنامه های ماه محرم از رادیو تهران

شبکه رادیویی تهران با توجه به شرایط کنونی در برگزاری عزاداری ها و مراسم ها، ویژه برنامه های بیشتری را نسبت به سالهای گذشته ویژه ایام سوگواری شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) طراحی کرده است، مخاطبان می توانند در ایام ماه محرم شنونده یک بسته کاملاً هیأتی که شامل سخنرانی، گفتگو با کارشناسان مذهبی، مداحی، مرثیه سرایی و عزاداری متناسب با این فضاست را از رادیو  تهران بشنوند.

پویش نذر ماسک

با توجه به برخی محدودیت ها برای توزیع نذورات در ماه محرم، شبکه رادیویی تهران «پویش نذر ماسک» با عنوان چند نفس تا سلامتی را از برنامه«تهران کلینیک» راه اندازی کرده است. برنامه ای که در ایام کرونا در گفتگو با مسئولین و اعضای ستاد مبارزه با کرونا، به روزترین تصمیمات، توصیه ها، اخبار و رویدادها را به سمع مخاطبان رسانده و می رساند.

بر آستان جانان

مستند روایی پژوهشی«بر آستان جانان» به فلسفه قیام امام حسین(ع) می پردازد و درباره عزاداری های دهه اول محرم و روایت هاست. این ویژه برنامه هر روز از ساعت ۱۱:۵ از گروه اخلاق و زندگی شهروندی پخش می شود.

تالار وحدت

«تالار وحدت» ویژه موسیقی عاشورایی و آیینی است که برگرفته از  قطعاتی از نوحه‌ها و آواها و نواهای آیینی ویژه ایام سوگواری تدارک دیده است که هر شب از ساعت ۲۳ تقدیم حضور عزاداران حسینی می شود.

حسینیه تهران

همزمان با آغاز ایام ماه محرم ویژه برنامه «حسینیه تهران» هر شب از ساعت ۲۱ تا ۲۲:۳۰ پخش می‌شود. این برنامه هدفش برپایی یک حسینیه رادیویی برای عزاداری‌های دهه اول محرم است. برنامه ای که گزیده‌ای از سخنرانی‌های سخنرانان، مداحی مداحان تهرانی و مرثیه سرایی ذاکرین اهل بیت(ع) در مساجد، حسینیه‌ها و هیأت هاست.

کاروان زیارتی

نمایش رادیویی«کاروان زیارتی» از رادیو تهران که هر شب از ساعت ۲۲:۳۰ روی موج اف.ام ردیف ۹۴ مگاهرتز می رود، ماجرای همراه شدن آدمی خلافکار با یک کاروان در ماه محرم و تحول روحی او در این مرحله از زندگی است.

کتاب شب

برنامه «کتاب شب» در دو هفته اول ماه محرم (تا جمعه چهاردهم شهریور) کتاب مشهور «کشف المحجه» یا ( فانوس)، را ساعت ۳۰: ۲۳ برای علاقه مندان کتاب و کتابخوانی پخش خواهد کرد. کتاب مشهور «کشف المحجه» یا ( فانوس)، اثر ارزشمند سیدبن طاووس با ترجمه زنده یاد دکتر اسدالله مبشری، در ۱۴ شب با صدای بهروز رضوی بازخوانی خواهد شد. سید بن طاووس در این کتاب، نصایحی را به فرزند خود بیان می کند که برای این روزگار هم کاربرد دارد. نصایح او در واقع، برنامه سعادت برای جامعه بشری است و عمل به آنها می تواند به نجات انسان ها از گرفتاری های زندگی بینجامد.

آموزش مداحی

شبکه رادیویی تهران به منظور آشنایی هرچه بیشتر نوجوانان با آموزش اصولی و راهکارهای اجرایی مداحی و مرثیه‌سرایی اهل بیت(ع)، ویژه‌برنامه«همنوایان» را هر روز جزو جمعه ها از ساعت ۱۷ تا ۱۸ تقدیم مخاطبان می‌کند.

همنوا با مهتاب

«همنوا با مهتاب» به بررسی نهضت کربلا و قیام عاشورا اختصاص یافته است و با موضوع امام شناسی و همراهی یاران باوفای امام حسین(ع)، جمعه ۷ شهریور، از ساعت ۱۷ تا ۱۸:۳۰ پخش خواهد شد.

برنامه های دیگر همچون تهران من، پارک شهر، سعادت آباد، حکیمیه، با تو باران می شوم و… ویژه این ایام طراحی و اجراء می شود.

مخاطبان در سرتاسر دنیا از طریق وب سایتWWW.RADIOTEHRAN.IR ضمن استفاده از پخش زنده شبکه، در جریان آخرین خبرهای رادیو تهران قرار بگیرید.

ما را در اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی با شناسه Tehraan360@ پیدا و همراهی کنید.

همچنین علاقه مندان می توانند برنامه های رادیو تهران را از اپلیکیشن ایران صدا دریافت کنند.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.