Tuesday, 21 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳ - 14 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 25043
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو ایران تاریخ انتشار : 23 اسفند 1399 - 14:03 |

ویژه برنامه های نوروز رادیو ایران

ویژه برنامه های نوروز رادیو ایران

گروه تولید و تامین رادیو ایران ویژه برنامه‌های مختلفی را به مناسبت فرارسیدن بهار و سال جدید تقدیم شنوندگان می‌کند.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، برنامه«قند پارسی» عنوان طنز فرهنگی و اجتماعی است که در ایام نوروز هر روز ساعت ۳:۳۰ بامداد از رادیو ایران پخش می‌شود. برنامه«حکایتی قولی غزلی» نیز نقل یک حکایت قدیمی و پندآموز است که هر روز ساعت ۳:۴۰ شنوندگان را همراهی می‌کند.

برنامه «آیه بهار» آیاتی از قرآن کریم که با بهار و زنده شدن طبیعت سنخیت دارد، در این ایام هر روز ساعت ۶:۳۰ روی آنتن می رود. «با کاروان بهاری» عنوان ویژه برنامه ای است که هر روز ساعت هفت و پنج دقیقه، اشعار بهاری را برای علاقه مندان به شعر می خواند.

برنامه«درنگ» نیز در تعطیلات نوروزی ساعت ۷:۴۵ به مرور حکایات اجتماعی و پندآموز اختصاص دارد. همچنین برنامه«ترانه بهاری» با موضوع وصف بهار و پخش ترانه‌های بهاری درخواستی مخاطبان است که ساعت ۸:۳۰ از رادیو ایران پخش می‌شود.

برنامه‌های «شنیدنی‌های تاریخ» با محور نوروز در اصفهان و چهارباغ و بهار و نوروز در تاجیکستان ساعت ۱۲، «دلخنده» در قالب طنز اجتماعی متناسب با فضای عید و نوروز ساعت ۲۳ ،«تالار آیینه» با رویکرد معرفی یک کتاب متناسب با نوروز و «قرار شاعرانه» نیز با موضوع شعر و اشعار متناسب با حال و هوای بهار و نوروز ساعت ۲۲ روی آنتن می رود.

رادیو ایران در ایام نورورز ساعت ۲۳:۳۰ در برنامه«در انتهای شب» با توصیف و خوانش اشعار بهاری و نوروزی حافظ، سعدی و … مخاطبان را همراهی می‌کند.

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.