Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 35759
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 19 مرداد 1401 - 11:39 |

ویژه های رادیو فرهنگ در سوگ امام سجاد(ع)

ویژه های رادیو فرهنگ در سوگ امام سجاد(ع)

شبكه رادیویی فرهنگ برنامه های مختلفی از جمله «از چشمه سار عبادت» و «خطابه دریا» را به مناسبت شهادت امام سجاد علیه اسلام پخش می كند.

به گزارش هنرصدا، در سالروز شهادت امام سجاد علیه السلام امروز چهارشنبه ۱۹ مرداد برنامه «از چشمه سار عبادت» با موضوع روایتگری حضرت امام سجاد علیه السلام از واقعه عاشورا پخش می شود و در این برنامه حجت الاسلام علی منصوری علل گریه فراوان امام سجاد(ع) پس از حادثه عاشورا را بررسی می‌ كند.
از دیگر بخش های این برنامه بحث درباره صحیفه سجادیه به عنوان یك سند محكم و كتاب معتبر شیعی است كه به عنوان سندی برای ظلم ستیزی، جدای از مباحث بلند عرفانی و اخلاقی و حقوقی می توان به آن نگاه كرد.

علاقه مندان می توانند برنامه «از چشمه سار عبادت» راساعت ۱۱ به تهیه كنندگی مریم یوسفی پور و اجرای حامد عباسی از گروه تولید و تامین رادیو فرهنگ بشنوند.

همچنین « سرآهنگ» برنامه ای با محوریت بررسی نغمه های آیینی در تعزیه خوانی است مهدیتان ۱۰:۳۰ پخش می شود، «سرزمین من» نیز كه ساعت ۱۳:۰۰از گروه تاریخ و‌اندیشه روی آنتن می رود امروز در بخش ویژه به زندگی و شهادت چهارمین امام می پردازد .
برنامه « بازتاب» به تهیه كنندگی شهرزادچرامی از ساعت ۱۷:۰۰ به كارشناسی حجت الاسلام مجتبی كالایی رییس مركز تخصصی نماز و‌رییس مركز مهدویت حوزه علمیه قم و‌همراهی حجت الاسلام صادق كفیل پژوهشگر و مدیر مركز تخصصی صحیفه ، ویژه شهادت سید الساجدین امام سجاد علیه السلام پخش می شود.
« گنجینه كربلا» نیز از گروه ادب و‌هنر ساعت۱۷:۳۰ به نقش هنر در فرهنگ محرم اشاره دارد و به اثرات حضور امام‌سجاد علیه السلام در كربلا و همچنین تاثیر صحیفه سجادیه در فرهنگ و هنر اشاره دارد.
برنامه « این حسین كیست» نیز ساعت۱۸:۴۰ به همت گروه كتاب با محوریت كتاب شناسی امام حسین علیه السلام و امام سجاد علیه السلام روانه آنتن می شود.
در ویژه برنامه «خطابه دریا» نیز در سوگ شهادت امام سجاد(ع)، به خطبه‌ های صحیفه سجادیه در شام و كوفه پرداخته شده است

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.