Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 16451
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو معارف تاریخ انتشار : 12 بهمن 1398 - 10:13 |

ویژه های رادیو معارف در دهه فجر

ویژه های رادیو معارف در دهه فجر

رادیو معارف در چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، با برنامه‌های«عطر بهاران»، «دلیل آفتاب»، «امتداد» و … شنوندگان را همراهی می‌کند.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «عطر بهاران» به تبیین نقش دستاوردهای انقلاب اسلامی توسط جوانان و و بازخوانی نقش جوانان بر اساس فرمایشات رهبری در گام دوم انقلاب اسلامی می‌پردازد.  این برنامه ضمن پوشش حضور همگانی در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن، به تبیین اهمیت حضور مردم در این راهپیمایی می‌پردازد. ویژه برنامه زنده «عطر بهاران » کاری از گروه رویدادهای معارفی و اطلاع رسانی، به تهیه‌کنندگی ابوالفضل سلیمانی از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ساعت ۹:۳۰ از رادیو معارف تقدیم شنوندگان می‌شود.

برنامه «دلیل آفتاب» همزمان با چهل و یکمین  سالگرد فجر پیروزی انقلاب اسلامی‌ روی آنتن می‌رود. این برنامه که روزهای شنبه ساعت ۸:۴۰ تقدیم شنوندگان رادیو معارف می‌شود، کارآمدی حکومت دینی مبتنی بر ولایت فقیه را به صورت مستند بازگو می‌کند و به بررسی نقش امام خمینی(ره) در حل بحران‌های سال‌های دفاع مقدس می‌پردازد. گفتنی است این برنامه۱۲ بهمن با موضوع شکست حصر سوسنگرد به دستور امام خمینی(ره) به روی آنتن می‌رود. برنامه «دلیل آفتاب» به تهیه‌کنندگی سید‌محمد مهدی رکنی تقدیم شنوندگان فرهیخته رادیو معارف می‌شود.

همچنین برنامه «امتداد» از ۱۲ بهمن با هدف تاثیر انقلاب اسلامی‌ بر نظام بین‌الملل به روی آنتن می‌رود و به تبیین تاثیر آن بر کشورهایی همچون افغانستان،‌ پاکستان،‌ یمن و ترکیه می‌پردازد. این برنامه به همت گروه رویدادهای معارفی و اطلاع‌رسانی رادیو معارف، به تهیه و سردبیری عبدالله جوادی، هر شب ساعت ۲۱:۵۰ از امواج رادیو معارف شنیده می‌شود.

برنامه«حدیث آفتاب» همزمان با سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، سخنان حضرت امام خمینی(ره) را پخش می‌کند. ضرورت دفاع از کشور در مقابل دشمنان،‌ اهمیت تحول معنوی و رابطه آن با  پیروزی کشور ایران  و ضرورت اهمیت خدمت به اسلام و کشور از جمله موضوعاتی است که در این برنامه پخش می‌شود.
لازم به ذکر است برنامه«حدیث آفتاب» به همت گروه رویدادهای معارفی و اطلاع‌رسانی تولید شده است که تهیه و تنظیم آن را محمد حسین آزما برعهده دارد. این برنامه از دوازدهم  بهمن هر شب ساعت ۲۳:۳۰  تقدیم مخاطبان می‌شود.

مسابفه کتابخوانی برنامه «یار مهربان» نیز از ۱۲ بهمن با معرفی کتاب «خون دلی که لعل شد» مخاطبان فرهیخته خود را با این کتاب آشنا می‌کند. این کتاب حاوی خاطرات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی) از زندان‌ها و تبعید دوران مبارزات انقلاب اسلامی است. کتاب «خون دلی که لعل شد» ترجمه‌ فارسی کتاب «إنّ مع الصّبر نصراً» است که پیش از این به زبان عربی در بیروت منتشر و توسط سیّد حسن نصرالله معرّفی شد.‌ برنامه «یار مهربان» به همت گروه فقه و اندیشه، به تهیه‌کنندگی روح الله شجاعی و اجرای  ملایی ، نایینی زاده و دارابی  هر روز ساعت ۱۹:۳۰از رادیو معارف به روی آنتن می رود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.