Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 25 شوال 1445
شناسه خبر : 48597
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 01 اردیبهشت 1403 - 11:41 |

پاسداشت روز سعدی در رادیو فرهنگ

پاسداشت روز سعدی در رادیو فرهنگ

رادیو فرهنگ شنبه اول اردیبهشت روز «سعدی شیرازی» را با برنامه‌های متنوعی چون«ذکر جمیل سعدی.» ،« هفت کوچه»، «نیستان» و «کتاب فرهنگ» گرامی می دارد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، اول اردیبهشت را به روز سعدی نام گذاری کرده اند. به نام شاعری بزرگ که عطر کلامش در غزلیات و توانمندی اش در نثر گلستان و نظم بوستان تنها بخشی از دلایل بزرگی اوست. سعدی بزرگ است نه فقط به خاطر هنرمندی و هنروری اش که به خاطر حرف های عمیق، دردمندانه و برآمده از حکمت انسانی و الهی او مورد توجه است. کتاب های گلستان و بوستان سعدی و غزلیات و قصاید وی حاصل شناخت او از انسان است .

در این روز برنامه «ذکر جمیل سعدی» به همت گروه ادب و هنر، از ساعت۱۵ تا ۱۷ به آثار و اشعاری درباره سعدی می‌پردازد.در این برنامه اثار سعدی به عنوان نمونه‌ای بی‌بدیل در عرصه شعر اخلاقی و نثر سهل و ممتنع بررسی می‌شود. نگاهی به آوازه سعدی در جهان ، اطلاع رسانی از برنامه‌های مختلف روز بزرکداشت سعدی در کشور ، گفتگو‌ با استاد داریوش مودبیان در باره گلستان و جنبه‌های نمایشی آن و خواندن حکایتی از این اثر از جمله بخش هایی است که مریم مردانی به عنوان تهیه کننده این برنامه تدارک دیده است.

fرنامه‌های«صبح به وقت فرهنگ»، «سرزمین من» ،«کتاب فرهنگ» و « نیستان» به طور ویژه بخش هایی را به موضوع سعدی اختصاص داده اند وسعدی خوانی‌های بزرگان شعر و ادب و پخش تصنیف هایی از اشعار شیخ اجل پخش می‌شود. برنامه«هفت کوچه» نیز که به فرهنگ عامه توجه ویژه دارد، به موضوع مصرع ها و ابیاتی از سعدی که مثل و نقل مردم است، می‌پردازد. در «کتاب فرهنگ» نیز آثاری که درباره سعدی نوشته شده است معرفی می‌شوند. همچنین برنامه «مستند فرهنگ» ساعت ۱۴:۳۰ از گروه تولید و تامین با موضوع سعدی پخش می‌شود.

رادیو فرهنگ را روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز بشنوید .

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.