Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 39922
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 13 اسفند 1401 - 11:41 |

پخش دکلمه قیصر امین پور در رادیو فرهنگ

پخش دکلمه قیصر امین پور در رادیو فرهنگ

برنامه«با کاروان شعر و موسیقی» رادیو فرهنگ، شنبه ۱۳ اسفند با پخش«بهشت یاد» علیرضا افتخاری، ترانه این اثر را بررسی می‌کند.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، در برنامه شماره ٥٢٠، قطعه بهشت یاد از آلبوم نیلوفرانه با صدای علیرضا افتخاری، آهنگسازی عباس خوشدل و از سروده‌های زنده‌یاد قیصر امین‌پور بررسی می‌شود. همچنین در این برنامه صحبت‌های علیرضا افتخاری درباره این اثر، قسمتی از دکلمه یک شعر و صحبت‌ها و صدای قیصر امین‌پور روی آنتن می‌رود.
قطعه موسیقی بهشت یاد (ای نامت از دل و جان) ششمین قطعه از آلبوم نیلوفرانه است که بخشی از آن‌«ای نامت از دل و جان در همه جا به هر زبان جاری/عطر پاک نفست سبز و رها از آسمان جاری/نور یادت همه شب در دل ما چو کهکشان جاری» تکرار می‌شود،

قطعه‌ی بهشت یاد (ای نامت از دل و جان در همه جا به هر زبان جاری است) برای اولین بار با یک ارکستر ۶۰ نفره روی صحنه آمد و قطعاتی دیگر به انضمام بهشت یاد را از آلبوم نیلوفرانه اجراء شد. استاد علیرضا افتخاری پس از ۲۰ سال قطعه‌ی بهشت یاد و قطعاتی دیگر از این آلبوم را در تالار وحدت تهران به رهبری ارکستر ملی استاد فریدون شهبازیان در دوشنبه ۲۷ دی ماه ۱۳۹۵ به اجراء درآورد.

برنامه «با کاروان شعر و موسیقی» به تهیه‌کنندگی یلدا احتشامی ساعت ۱۱:۳۰ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز و موج ای ام ردیف ۵۸۵ کیلوهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.