Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 30618
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 26 آبان 1400 - 11:44 |

پخش رونمایی کتاب «با تو آغاز می‌‌ شوم» از رادیو فرهنگ

پخش رونمایی کتاب «با تو آغاز می‌‌ شوم» از رادیو فرهنگ

کتاب «با تو آغاز می‌‌ شوم»(گزیده شعر معاصر ایران) به همت رادیو فرهنگ و با همکاری موسسه فرهنگی اکو، پنجشنبه ۲۷ آبان رونمایی می شود که به صورت زنده روی آنتن می رود.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، مراسم رونمایی از کتاب «با تو آغاز می‌‌شوم» و افتتاحیه نمایشگاه عکس شاعران معاصر ایران، پنجشنبه ۲۷ آبان از ساعت ۱۷ تا ۱۹ به همت گروه کتاب از رادیو فرهنگ پخش می‌ شود.
در این مراسم علیرضا حبیبی، مدیر رادیو فرهنگ، سرور بختی، رئیس مؤسسه فرهنگی اکو، دکتر اشرف بروجردی، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، دکتر فاطمه راکعی، شاعر و پژوهشگر و مدیرعامل انجمن شاعران ایران، دکتر علیرضا قزوه، شاعر و پژوهشگر و مدیرعامل موسسه شاعران فارسی زبان، دکتر سعیده حسینجانی، مدیر مرکز ترجمه حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و دکتر سوسن پورصنعتی، استاد دانشگاه علامه طباطبایی، درباره جایگاه ادبیات پارسی و اهمیت ترجمه در ادبیات جهان صحبت می‌کنند.

همچنین جمعی از شاعران و پژوهشگران در حوزه زبان و ادب فارسی از جمله استاد عبدالجبار کاکائی، استاد افشین اعلا، استاد ساعد باقری، استاد سهیل محمودی و دکتر مهدی مظفری ساوجی سخنرانی و شعر خوانی دارند.
در ادامه این برنامه که به همت رادیو فرهنگ و همکاری موسسه فرهنگی اکو با حضور نهادهایی از جمله سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، انجمن شاعران ایران، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، دانشگاه علامه طباطبایی، اداره کل مبادلات فرهنگی و سازمان‌های بین المللی وزارت فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سامانه کتاب بوکبال، خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) برگزار می‌شود، از کتاب «با تو آغاز می‌‌شوم»(گزیده شعر معاصر ایران) که توسط دکتر نسترن نصرت زادگان، مترجم و استاد دانشگاه گردآوری و به انگلیسی ترجمه شده و از سوی انتشارات مؤسسه فرهنگی اکو به چاپ رسیده است، رونمایی می‌‌شود.
این کتاب به معرفی ۵۰ شاعر توانمند معاصر از نیما یوشیج، پدر شعر نو فارسی تا تاکنون و نیز ترجمه یک یا چند شعر از آثار آن‌‌ها پرداخته است.
در این مراسم همچنین نمایشگاه عکس ۵۰ شاعر معاصر، همراه با زندگینامه و تاریخچه مختصری از آثار آن‌ها در گالری دیپلماتیک موسسه فرهنگی اکو افتتاح می‌شود.
همچنین گروه موسیقی کوبه ای کنج(کوبه ای نوازان جوان) به رهبری استاد علیرضا زرکار اجرای زنده خواهند داشت.
لازم به ذکر است مراسم رونمایی از کتاب «با تو آغاز می‌شوم» به صورت زنده و مستقیم، به تهیه کنندگی یلدا احتشامی از رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز روی آنتن می رود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.